erik Posted October 30, 2025 Report Share Posted October 30, 2025 Det var en gang Waterwolf. Og etter det har det stort sett handlet om Waterwolf, delvis fordi alle alternativene forsvant med tiden. Men så kom Westin med et alternativ. Gjør det jobben? Les mer på bloggen: Testet: Westin Escape Cam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted October 30, 2025 Report Share Posted October 30, 2025 Det er inntressant men, jeg har vanligvis ikke med meg stenger som tåler å kaste slikt. Kjøpte Deeper sonar og det var mye samme greia, hvor jeg måtte ha med en egen stang for å kunne kaste sonaren og da gadd jeg bare ikke. Og i motsetning til deeper så har du enda større frykt for å miste den med tanke på at den ikke flyter. Lettere å sette seg fast når man allerede er i nærheten av bunn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted March 20 Report Share Posted March 20 Var godt tilbud på denne hos Skitt Fiske nå så jeg måtte lese meg opp på nytt. Når jeg leser testen på nytt må jeg også kommentere at mangelen på Wifi/Bluetooth kanskje ikke er et problem for din del, men for mange vil jo ønsket med et produkt som dette være at de får utforsket å sett hva som foregår under overflaten direkte. Hvis jeg skulle ha kjøpt noe slikt som dette så hadde min prioritet vert å bruke klippene umiddelbart etter kastene. Målet ville jo ha vert å se hvilke arter man eventuelt kan se, og om det er noe liv i det hele tatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted March 20 Author Report Share Posted March 20 For ordens skyld, man ser uansett ikke hva som skjer under overflaten direkte. Det finnes løsninger for trådløs overføring under vann, men så vidt jeg vet er alle løsningene der svært dyre. Blåtann er uansett ikke et alternativ da båndbredden i den nettverkstypen er for liten til å støtte video. Om man så bruker WIFI eller minnekortleser etter at kameraet er tatt opp av vannet så er det altså uansett historikk man ser på. Kamera med kabel er løsningen om man ønsker å se "live". Siden jeg skrev artikkelen har det dukket opp et alternativ til Waterwolf sin WIFI-modell: Chasing CanFish Chasing CanFish Fishing CamX - Lure Fishing Cam Prismessig omtrent det samme. "Spennende" løsning på lading som jeg håper noen gir en grundig test etter bruk i saltvann snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted March 20 Report Share Posted March 20 Trådløs overføring under vann er jeg litt usikker på om det finnes i det hele tatt. Selv på droner til flere hundre tusen kroner brukes faste kabler. Chasing Dory dronen som jeg kjøpte er jo "trådløs" men den har en flytende bøye som ligger i overflaten. Men for min del handler det mer om å se hvilke arter som er tilgjengelig, ser jeg mye leppefisk så har man jo sine strategier på det, hvis det er sei, torsk er det jo andre som blir relevant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts