Glalaksen Posted November 4 Report Share Posted November 4 NRK Brennpunkt Lakselandet Lakseoppdrett har blitt en suksessnæring. Men under overflaten skjuler det seg et hav av lidelse, konflikt og ulovlig eksport. Har vi egentlig kontroll? Link (3 episoder): https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt-lakselandet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted November 5 Report Share Posted November 5 forstår de ikke at de ødelegger sitt omdømme med så dårlig egenkontroll? Det er som Trygve Poppe sa i et intervju, det ville vært helt ødeleggende for en produsent av eksklusiv skinke eller ost dersom slike alvorlige avvik ble avdekket. Jeg spiser ikke laks lenger. Ikke fordi jeg frykter å bli syk, eller mener dette er usunn mat, men fordi jeg anser bransjen for å være useriøs, og på grunn av at denne virksomheten er hovedårsaken til at villaksen trolig kommer til å dø ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts