Gabriel Posted December 12, 2025 Report Share Posted December 12, 2025 Fant et lite kupp på Finn, 1500 kroner for en Chasing Dory i kjempegod stand. Så da endte jeg opp med å trykke på Kjøp knappen nesten umiddelbart. Fikk den i går og var ute og testet for første gang i dag, og hva skal man si? Jeg hadde faktisk vert litt skuffet om jeg hadde brukt 6-7-8000 kroner på den, til det er rekkevidden for kort. Skal ikke så mye mer enn 15-20 meter ut i vannet før man risikerer å miste kontakten. Den sies jo også å gå til 15 meter, men i praksis kom jeg ikke lengre ned enn 12.5m. Er jo tross alt bare en 15 meter lang kabel på den. Men alt i alt er jeg strålende fornøyd, var ute og sjekket et par potensielt gode fiskesteder i dag og kunne fint se 10-15 meter fremover, noe som var et veldig godt utgangspunkt for å avkrefte at plassene potensielt kunne være gode.. I alle fall ikke nå på vinteren. Men det betyr jo bare at jeg må se meg om etter andre mulige fiskeplasser. Det blir nok ikke med det første men utelukker ikke at jeg kan komme til å investere i noe som går lengre og dypere i fremtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted December 12, 2025 Report Share Posted December 12, 2025 Kul den der! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted December 13, 2025 Author Report Share Posted December 13, 2025 (edited) 3 hours ago, erik said: Kul den der! Ja det var veldig morro å kunne se hvor mye aktivitet det faktisk var bare 15-20 meter unna meg, og ikke minst fordi dette er midtveis i gjennom desember. Du ser jo akkurat hvor fisken står, hva de holder på med osv. En ting som fort ble veldig klart feks at nesten all fisken stod på 4-7m dyp, ca 5-15m fra land. Fikk jo også da muligheten til å se størrelsen på fisken i området noe som fort avkreftet at det var noe poeng i å gjøre noen flere forsøk akkurat der.. Så vel kanskje en kilosfisk på lang avstand men helt klart at det var mest småfisk der. Så heller ingen av artene jeg faktisk hadde håpet på. Men både størrelsen på fisken, plasseringen og hvilke arter som var til stede er jo svært nyttig informasjon når man skal velge hva man skal fiske med. Dronen gir også en grad av mersmak i forhold til mer seriøse modeller og mer rekkevidde. Men en litt mer seriøs modell koster plutselig 18-20k.. Så får vi se om det blir aktuelt på sikt, eller ikke. Edited December 13, 2025 by Gabriel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted December 13, 2025 Author Report Share Posted December 13, 2025 Var nå ute igjen i dag, sjekket et par potensielle fiskeplasser. Den ene var helt død, det overasket meg, det var ikke en fisk i syne i løpet av 15 minutter. Det er jo en plass man kan se fra veien så det er jo en del som prøver seg der hvert år men det var ikke antydning til liv. Ikke så mye som en eneste byttefisk eller noe som helst. Den andre er såvidt synlig i bildene ovenfor, ikke akkurat noe å skryte av men det var da et par lyr som var innom og inspiserte dronen. Det som er litt morro med denne er at fisken ofte er intressert i den, kommer bort og sjekker den ut i stedet for at de bare holder avstand. Og igjen holder dypet seg konsistent, det er kun mellom 3-7 meter at det skjer noe særlig. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted December 13, 2025 Author Report Share Posted December 13, 2025 Kom også over denne, dette er i Norge, tror det er i Trønderlag et sted. Dette er da den oppgraderte versjonen jeg har sett litt på. Veldig artig bruk av gripekloen på dronen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts