Jump to content
Fiskersiden

Nytt vann, nye muligheter? (Film)

erik
 Share

Recommended Posts

Hehe, ja det er ikke noe spesielt stas. I hverfall ikke når fisken du får er mindre en lillefingeren.. 

Men jeg hadde det mer morro i dag, tok meg en skikkelig kjøretur som var ment til å være fisketur, men det ble i stedet en kjøretur/oppdagelsestur langs Sognefjorden. 

Og jaggu i meg ser jeg ned i vannet og ser flere fine havabborer og mye annet. Ble en times fiske uten spesielt mye suksess, mye grunnet feil utstyr... Hadde vel et hundretalls hugg men alt for lite jigghode kontra softbait-kroppen jeg hadde med så ikke en eneste av dem som satt. 

Men det var allikevel utrolig morro å finne en plass med masse havabbor. Det har jeg lett lenge etter.. :)

Så får jeg se når jeg tar turen tilbake og om jeg klarer å få lurt noen på sikt. 

• Like 2

11 timer siden, erik skrev:

Sypike er jeg sånn passe lei av både i øst og vest, men siden jeg ikke har tenkt å melde meg på Havfiskern for 2026 så kan det hende det kommende året blir mitt første sypike-frie år på lenge.

Det blir neppe Havfiskern på meg heller i 2026. Jeg har deltatt som støttemedlem siden det ble opprettet, men når Oslofjorden stenges og jeg for øvrig fisker mest i sjøen i Sverige, ser jeg små muligheter til å få melding inn mine sedvanlige to arter …. (I år ble det makrell og horngjel).