erik Posted December 28, 2025 Report Share Posted December 28, 2025 Siden de «vanlige» vannene våre ikke har hatt gangbar is har Vera og jeg testet tre nye vann i romjulen. Her er ett av de. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted December 28, 2025 Report Share Posted December 28, 2025 Ikke minst fisk. Men var det bare vera som fikk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted December 28, 2025 Author Report Share Posted December 28, 2025 (edited) På den turen der ja. Jeg var alt for opptatt med diverse nerding til å fiske. Jeg fikk noen dagen etter. Edited December 28, 2025 by erik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted December 28, 2025 Report Share Posted December 28, 2025 34 minutes ago, erik said: På den turen der ja. Jeg var alt for opptatt med diverse nerding til å fiske. Jeg fikk noen dagen etter. Større enn det jeg har fått i det siste... Kjenner det hadde vert moro å bo litt tettere på skikkelig saltvannsfiske.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted December 29, 2025 Author Report Share Posted December 29, 2025 Sypike er jeg sånn passe lei av både i øst og vest, men siden jeg ikke har tenkt å melde meg på Havfiskern for 2026 så kan det hende det kommende året blir mitt første sypike-frie år på lenge. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted December 29, 2025 Report Share Posted December 29, 2025 Hehe, ja det er ikke noe spesielt stas. I hverfall ikke når fisken du får er mindre en lillefingeren.. Men jeg hadde det mer morro i dag, tok meg en skikkelig kjøretur som var ment til å være fisketur, men det ble i stedet en kjøretur/oppdagelsestur langs Sognefjorden. Og jaggu i meg ser jeg ned i vannet og ser flere fine havabborer og mye annet. Ble en times fiske uten spesielt mye suksess, mye grunnet feil utstyr... Hadde vel et hundretalls hugg men alt for lite jigghode kontra softbait-kroppen jeg hadde med så ikke en eneste av dem som satt. Men det var allikevel utrolig morro å finne en plass med masse havabbor. Det har jeg lett lenge etter.. Så får jeg se når jeg tar turen tilbake og om jeg klarer å få lurt noen på sikt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted December 29, 2025 Report Share Posted December 29, 2025 11 timer siden, erik skrev: Sypike er jeg sånn passe lei av både i øst og vest, men siden jeg ikke har tenkt å melde meg på Havfiskern for 2026 så kan det hende det kommende året blir mitt første sypike-frie år på lenge. Det blir neppe Havfiskern på meg heller i 2026. Jeg har deltatt som støttemedlem siden det ble opprettet, men når Oslofjorden stenges og jeg for øvrig fisker mest i sjøen i Sverige, ser jeg små muligheter til å få melding inn mine sedvanlige to arter …. (I år ble det makrell og horngjel). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts