sondreh Posted January 22 Report Share Posted January 22 Er det noen her som har noen greie brungylt plasser rundt Bergen og omegn? Aller helst fra land... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 22 Report Share Posted January 22 Ja 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 23 Report Share Posted January 23 Hvis du skriver litt om hvorfor du spør kan det hende du får litt mer detaljert svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted January 23 Report Share Posted January 23 13 timer siden, Ølgylt skrev: Ja Her føler jeg at du treffer veldig godt opp mot oppgitt interesse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondreh Posted January 23 Author Report Share Posted January 23 (edited) 3 hours ago, Ølgylt said: Hvis du skriver litt om hvorfor du spør kan det hende du får litt mer detaljert svar Er på jakt etter å nå specimensgrensa på alle gyltene. Mangler bare brun- og grønngylt. Sistnevnte fikser jeg ila. året, men brungylt er litt værre… Edited January 23 by sondreh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 23 Report Share Posted January 23 4 timer siden, sondreh skrev: Er på jakt etter å nå specimensgrensa på alle gyltene. Mangler bare brun- og grønngylt. Sistnevnte fikser jeg ila. året, men brungylt er litt værre… Det var straks en bedre grunn. Bontelabo har noen få store innimellom alle de andre gyltene. Nordnes er bankersplass, men det er langt mellom de store. Kvarven har bra populasjon og er vel det stedet jeg tror vil gi størst men det kan ta noen forsøk. Salhus kai har noen store, men de er vanskelig å treffe ettersom det er stort overlapp mellom sypikeområdet og brungyltområdet. Verftet har brungylt, men der er de også litt plundrete å treffe innimellom alle de andre artene. Så det jeg ville gjort er å dra til nordnes eller Kvarven der brungyltene har en stripe imellom bergnebb området og sypikeområdet, og spesialisere tackelet ditt, og hvis du ikke har slumpet innom en stor i den prosessen, tar du med deg det tackelet og prøver ytterst på Bontelabo og ca 25 meter ut på salhus. Skittbrygga ved Bontelabo har god populasjon av store grønngylt 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondreh Posted January 23 Author Report Share Posted January 23 3 hours ago, Ølgylt said: Det var straks en bedre grunn. Bontelabo har noen få store innimellom alle de andre gyltene. Nordnes er bankersplass, men det er langt mellom de store. Kvarven har bra populasjon og er vel det stedet jeg tror vil gi størst men det kan ta noen forsøk. Salhus kai har noen store, men de er vanskelig å treffe ettersom det er stort overlapp mellom sypikeområdet og brungyltområdet. Verftet har brungylt, men der er de også litt plundrete å treffe innimellom alle de andre artene. Så det jeg ville gjort er å dra til nordnes eller Kvarven der brungyltene har en stripe imellom bergnebb området og sypikeområdet, og spesialisere tackelet ditt, og hvis du ikke har slumpet innom en stor i den prosessen, tar du med deg det tackelet og prøver ytterst på Bontelabo og ca 25 meter ut på salhus. Skittbrygga ved Bontelabo har god populasjon av store grønngylt Hjertelig! Det skal absolutt testes ila. de neste dagene. Basert på navnet ditt må jeg bare spørre: Hva er persene dine på gyltene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 23 Report Share Posted January 23 Uten å huske helt tror jeg det ligger rundt 14 halvlitere og en dunk vin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted January 23 Report Share Posted January 23 Hva er egentlig specimengrensene? Berggylt har jeg ikke nådd to kilo Grønngylt 260-280 et sted Bergnebb tja? Gressgylt ca 90 i fjor, husker ikke om jeg har bikket 100 Blåstål et stykke over halvkiloen Ølgylt. O.7 flaske fra 120 meters dyp Som det muligens kommer frem er jeg ikke veldig opptatt av perser. Hvis jeg blar i gamle statistikker vil jeg finne ut av det, men sannsynligheten for at jeg kommer til å gjøre det er på linje med at bjørnen driter en tostemt marsj i skogen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts