Jump to content
Fiskersiden

Brungylt plasser i Bergen-området

sondreh
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Ølgylt said:

Hvis du skriver litt om hvorfor du spør kan det hende du får litt mer detaljert svar 

Er på jakt etter å nå specimensgrensa på alle gyltene. Mangler bare brun- og grønngylt. Sistnevnte fikser jeg ila. året, men brungylt er litt værre…

Edited by sondreh

4 timer siden, sondreh skrev:

Er på jakt etter å nå specimensgrensa på alle gyltene. Mangler bare brun- og grønngylt. Sistnevnte fikser jeg ila. året, men brungylt er litt værre…

Det var straks en bedre grunn.

Bontelabo har noen få store innimellom alle de andre gyltene.

Nordnes er bankersplass, men det er langt mellom de store.

Kvarven har bra populasjon og er vel det stedet jeg tror vil gi størst men det kan ta noen forsøk.

Salhus kai har noen store, men de er vanskelig å treffe ettersom det er stort overlapp mellom sypikeområdet og brungyltområdet.

Verftet har brungylt, men der er de også litt plundrete å treffe innimellom alle de andre artene.

Så det jeg ville gjort er å dra til nordnes eller Kvarven der brungyltene har en stripe imellom bergnebb området og sypikeområdet, og spesialisere tackelet ditt, og hvis du ikke har slumpet innom en stor i den prosessen, tar du med deg det tackelet og prøver ytterst på Bontelabo og ca 25 meter ut på salhus.

Skittbrygga ved Bontelabo har god populasjon av store grønngylt

• Like 3

3 hours ago, Ølgylt said:

Det var straks en bedre grunn.

Bontelabo har noen få store innimellom alle de andre gyltene.

Nordnes er bankersplass, men det er langt mellom de store.

Kvarven har bra populasjon og er vel det stedet jeg tror vil gi størst men det kan ta noen forsøk.

Salhus kai har noen store, men de er vanskelig å treffe ettersom det er stort overlapp mellom sypikeområdet og brungyltområdet.

Verftet har brungylt, men der er de også litt plundrete å treffe innimellom alle de andre artene.

Så det jeg ville gjort er å dra til nordnes eller Kvarven der brungyltene har en stripe imellom bergnebb området og sypikeområdet, og spesialisere tackelet ditt, og hvis du ikke har slumpet innom en stor i den prosessen, tar du med deg det tackelet og prøver ytterst på Bontelabo og ca 25 meter ut på salhus.

Skittbrygga ved Bontelabo har god populasjon av store grønngylt

Hjertelig! Det skal absolutt testes ila. de neste dagene. Basert på navnet ditt må jeg bare spørre: Hva er persene dine på gyltene?

Hva er egentlig specimengrensene?

Berggylt har jeg ikke nådd to kilo

Grønngylt 260-280 et sted 

Bergnebb tja?

Gressgylt ca 90 i fjor, husker ikke om jeg har bikket 100

Blåstål et stykke over halvkiloen 

Ølgylt. O.7 flaske fra 120 meters dyp 

Som det muligens kommer frem er jeg ikke veldig opptatt av perser.

Hvis jeg blar i gamle statistikker vil jeg finne ut av det, men sannsynligheten for at jeg kommer til å gjøre det er på linje med at bjørnen driter en tostemt marsj i skogen