Jump to content
Fiskersiden

Garmin 360 og Spy pole - skal Humminbird miste sitt sterkeste kort?

Recommended Posts

I snart 15 år har Humminbird vært det eneste alternativet med en skikkelig 360-løsning for sportsfiske, men intet varer evig.

....alt lagt til rette for at Garmin kan gjøre sin entre, en entre i form av ekkoloddgiveren GT360UHD og ekkoloddstativet Spy Pole.

IMG_4993.png

Les mer på bloggen: Garmin 360 og Spy pole - skal Humminbird miste sitt sterkeste kort?

• Like 1

Ja dette var jo intressant.. 

image.thumb.png.dc07e0fddf7c1bb33a87587c5f0a7f7a.png

Livescope og 360 kan brukes sammen for 3d modus. 

For min del er teknologi som dette uimotståelig, men så spørs det om jeg hopper på første generasjon eller venter til neste. 

Men det jeg ikke helt forstod var om selve GT360UHD transduceren faktisk spinner? Eller om den står i ro og fremdeles scanner 360 grader? 

7 timer siden, Gabriel skrev:

Ja dette var jo intressant.. 

Men det jeg ikke helt forstod var om selve GT360UHD transduceren faktisk spinner? Eller om den står i ro og fremdeles scanner 360 grader? 

Som for Lowrance Ghost 360 så roterer røret med giveren 180 grader i hver retning for å lage bildet. 

Skal man da kombinere 360 med LVS, så skannes det først for å lage 360 bildet, så legges LVS-data oppå det som et lag. Skal man oppdatere 360-bildet må man kjøre ny scann, og mens man gjør det er i praksis LVS ubrukelig siden den sitter på samme røret.

2 hours ago, erik said:

Som for Lowrance Ghost 360 så roterer røret med giveren 180 grader i hver retning for å lage bildet. 

Ahh..

Da skulle jeg faktisk ha ønsket at de gjorde at den var en rund kuppel eller noe, det er vel det Lowrance bruker? Mener jeg har sett noe slikt. 

Men jeg syntes den burde ha vert pakket godt inn, en rund kuppel gir i mitt hode mindre risiko for skader osv.