Gå til innhold
Fiskersiden

Valevatn i Sirdal


Eivind T
 Share

Recommended Posts

host host...snakker du om bekkerøye????????????????????????????????

skjønner at du ikke er en dreven sportsfisker.. Denne gir kanskje ikke allverdens fight, men bedre matfisk enn denne skal du lete lenge etter. og at den sprer seg forter enn andre fisker, stemmer så absolutt ikke. er selv med å setter ut slik fisk, en fantastisk fisk. er lett å få på kroken , smaker himmselsk og er en fin innføring i fiske for de som er litt mindre.

selv har jeg fått flere bekkerøyer mellom 1 og 2 kg. på fluestang er dette ganske heftig. har utallige fine fiskeopplevelser med denne fisken.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg skjønner jo at dette forumet ikke er rette stedet å ta opp konsekvenser av innførte arter da det her er mer intr for smaks og sportsfiske kvalitet. Beklager, skal holde meg unna innlegg med tanker rundt økosystemet.

Med hensyn til spredningspotensialet så kan det nevnes at denne arten er svartelistet fra forvaltningens side da den har en sterk utfartstrang. Skitt fiske og bon apetitt.

Med hensyn til drevne sportfiskere så er jeg vel det, men ikke mht bekkerøye, den skal du få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart at det beste var om vi fikk tilbake ørreten i Sirdalen, og i noen vann har jo fisken kommet tilbake. Nå er det dessverre sånn at vi mennesker allerede har ødelagt en del i økosystemet. Dette skulle jo være en måte å bøte på ødeleggelsene. Bekkerøya er jo satt ut fordi dette er en hardfør fisk,og den sprer seg rundt uten problemer. Det eneste vi kan gjøre er vel å fiske dem å få spist opp flest mulig av jævlene [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.