Afre Posted May 7 Report Share Posted May 7 (edited) Vadebuksen min fikk smålekkasjer på det ene kneet på siste tur ifjor. Hva er beste metode for å finne hvor det lekker? Jeg bor et steinkast unna Lutvann i Oslo. Så kankje bare rusle dit en dag og hoppe i vannet med buksen på. Tar gjerne imot tips. Edited May 7 by Afre typo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted May 7 Report Share Posted May 7 (edited) Om du hopper i vannet med buksen på og f.eks. en mørk stillongs eller litt stram joggebukse på under, er det kanskje mulig å lokalisere lekkasjen sånn ca ved å se hvor man blir våt. Alternativt kan du fylle buksa med vann opp til forbi der du tror det lekker, og se etter lekkasjer på utsiden. Edited May 7 by TT 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 7 Report Share Posted May 7 Min erfaring er TTs siste linje der, fyll med vann og se hvor vannet pipler ut. Mer med tusj, tørk og lapp. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afre Posted May 7 Author Report Share Posted May 7 1 time siden, erik skrev: Min erfaring er TTs siste linje der, fyll med vann og se hvor vannet pipler ut. Mer med tusj, tørk og lapp. Vil Aquasure være riktig å bruke for å lappe slike små hull Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 7 Report Share Posted May 7 2 minutes ago, Afre said: Vil Aquasure være riktig å bruke for å lappe slike små hull Finn ut hvor hullet er først og ta det derifra når du har sett det. Når du har funnet hullet må du finne en passende lappemetode ut i fra hva du ser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted May 7 Report Share Posted May 7 4 minutter siden, Afre skrev: Vil Aquasure være riktig å bruke for å lappe slike små hull Et lite hull og «pustende» vadere, ja. Et område med flere små hull, bedre å lime en (vanntett) lapp over. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afre Posted May 7 Author Report Share Posted May 7 52 minutter siden, erik skrev: Et lite hull og «pustende» vadere, ja. Et område med flere små hull, bedre å lime en (vanntett) lapp over. Hullene er veldig små kan ikke sikkert se dem med det blotte øye har prøvd. Det er mer at tøyet blir fuktig på insiden, enn at jeg må tømme vann ut av busken. Jeg prøver reparere først. Så får jeg kjøpe ny bukse hvis det ikke går Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts