Jump to content
Fiskersiden

Steinsfjorden

TT
 Share

Recommended Posts

Det ble en halvimpulsiv tur til Steinsfjorden med jr på lørdag. Målet var naturlig nok gjedde og abbor, og ikke minst å forbedre stillingen i Abborkongen. 

Vi kom oss som vanlig litt seint av gårde,  bl.a. fordi jeg bråbestemte meg for å bytte ut svingeren på jolla med en annen jeg hadde liggende (TM150). Selvsagt passet ikke de gamle hullene, så jeg måtte fram med drill mv mens jr satt i bilen og ventet … 

Kort fortalt så ble det 4 gjedder med ca 2,8 kg på topp. Den største tok abborjiggen min, så da ble det litt fight før den kunne håves. Videre fikk Team-Taksdal endelig en anstendig abbor. Dvs jr. fikk en rund kubbe på 38 cm/700 gram. Jeg mista en på samme size noen cm fra håven, og tok meg i å bli overraskende skuffet ;). Jr fikk også bytta ut et par andre mindre fisk på lista. 

Det var 21 grader i vannet, så det ble også bading og obligatorisk pølsepause. I pausen fant vi noen store brasmer som gikk i rute inne på grunna (sikker bort mot 2 kg den største). Jr forsøkte febrilsk med den minste spinneren vi fant, men det nærmeste han kom var at en brasme i et sekund viste en viss interesse. Uansett morsomt å se. 

Både jr og fotograf kan bli bedre på fiskeposering … 

IMG_1815.thumb.jpeg.68931cd42aa96af60ee760681cb6a5a6.jpeg

Jr. mente det måtte være en bilde av meg også … 
IMG_1090.thumb.jpeg.1684ad494303b8e949e335d739a80856.jpeg

• Like 1

Grattis til poden! Ser han har jobbet seg opp på en meget respektabel 2. plass i juniorklassen nå. Her i gården måtte guttungen min og jeg ty til en tur til Ulsrud i helgen så han i det minste fikk fylt listen sin. Et snitt på 12cm er tross alt bedre enn null.....

• Like 1

Den 7.7.2026 at 12.28, erik skrev:

Grattis til poden! Ser han har jobbet seg opp på en meget respektabel 2. plass i juniorklassen nå. Her i gården måtte guttungen min og jeg ty til en tur til Ulsrud i helgen så han i det minste fikk fylt listen sin. Et snitt på 12cm er tross alt bedre enn null.....

Tnx! 
Ellers er det jo artig for oss Oslo-ramp, at bærumsfolket må til byen for å fylle kvota:P Dælivann kunne kanskje fiksa biffen, men er vel hakket mer upraktisk. I forlengelsen av dette begynte jeg å fundere på hva Oslo-persen min på abbor kan være. Jeg tror jeg falt ned på rundt 400 gram fra innoset i Skjærsjøen. 

Jeg noterer meg for øvrig at det bygger seg opp til en interresant indre abborstrid i Team Colibri. 

• Haha 1

Bare for å blande meg inn litt, jeg har ikke båt eller fått abbor i oslo eller bærum; så jeg har ingenting å vise til der, men derimot min Drammens-pers abbor over kiloen med dupp og mark for en god del år sia er jeg stolt av, rett nedenfor vårt kjære bryggeri. Fikk en del sik og en del store buker og sånn også. Seinere tider har jeg ikke sett så mye til de. 

Edited by satdan

Det er gode muligheter for fin abbor i Drammenselva fortsatt, spesielt fra båt hvor man kommer til litt andre steder enn der "alle" fisker fra land rundt broene etc.