Gå til innhold
Fiskersiden

Dialekt


Lak
 Share

Recommended Posts

Hei

Det er en ting som opptar meg veldig om dagen. Ser det er en del folk som bruker dialekt når de svarer på poster osv, her føler jeg vi trenger en del kjøreregler. For det er ganske mange nye folk som skriver og som kanskje ikke har så mye RESPEKT som oss eldre. Og så kommer de bare her og bruker dialekt sånn helt uten videre også på våres poster. Dette er ikke RESPEKT. jeg foreslår at vi gjør det slik: Alle poster skal i utgangspunktet være på bokmål og ikke sidemål. Avvik kan forekomme hvis posteren ikke har hatt bokmål i løpet av grunnskolen. Men her er den viktigste regelen: Innlegg på Bokmål skal ikke besvares med noen svar på dialekt. Og avvik fra denne regelen skal ikke forekommme...

Håper dere ser på dette som et fornuftig forslag og etterkommer mine små ønsker?

Btw: Er den Moderatorjobben til Cral ledig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge man skriver (noenlunde) korrekt bokmål eller nynorsk er det greit, men å begynne med tøysespråk kan folk godt få lov å gi seg med.

Jobben min er nok ledig ja, og jeg er relativt sikker på at det er mer enn en person som skal inn og hjelpe til.

På det siste "driftsmøtet" satt vi opp en liste over folk vi mente kunne egne seg som moderatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for å gi Fiskersiden RESPEKT utad, ja ovenfor andre fiskesider som fluefiske osv. Dette er jo ikke for å være kjip mot de som har dialekt, men Bokmål har jo mer RESPEKT enn nynorsk og andre dialektar. Nynorsk er jo bare litt over Børstemark på rangstigen ja nesten rett under hore! Og det er IKKE respekt nesten som å spille fotballe på grus! Nå må dere vise RESPEKT for bokmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Dette er for å gi Fiskersiden RESPEKT utad, ja ovenfor andre fiskesider som fluefiske osv. Dette er jo ikke for å være kjip mot de som har dialekt, men Bokmål har jo mer RESPEKT enn nynorsk og andre dialektar. Nynorsk er jo bare litt over Børstemark på rangstigen ja nesten rett under hore! Og det er IKKE respekt nesten som å spille fotballe på grus! Nå må dere vise RESPEKT for bokmål!

Omtrent det dummeste jeg har hørt i mitt liv... hahaah. Nynorsk er ingen dialekt, det er et skriftspråk. Orienter deg litt mer før du brøler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Les reglene overfor dette er ikke RESPEKT. Respekt for bokmålloven må alle ha også du Myklebust!!!

Sidan du lagar dine eigne reglar skal eg også lage mine eigne reglar.

- Ikkje snakk til meg på den måten, vis respekt.

- Ikkje svar på bokmål til meg.

Show me some respect man!!

Dette går ikke gutt jeg satt reglene først og alle må følge de for å vise RESPEKT. Det er viktig med RESPEKT. Å svare på nynorsk på bokmålinnlegg er å ikke vise RESPEKT for noen, ikke familien, ikke fylket, ikke byen du kommer fra, søsteren din, faren din eller noen. Å svare på bokmål på nynorsk innlegg blir mer som trening! Vis RESPEKT og bruk bokmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av terje

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Hei

Det er en ting som opptar meg veldig om dagen. ......

Hva driver du egentlig med om dagen??

Jeg driver med ting som opptar meg og tenker på RESPEKT blant annet. RESPEKT er utrolig viktig for meg. Vet du forresten hva som står på ønskelista mi til jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øy!! Nynorsk og Bokmål er heilt likestilte skriftspråk. Dei som vil forstå nynorsk, gjer det. Å kalle nynorsk dialekt er som å kalle fisk for fugl(den var god)....Nå er eg på grensa til forbanna her. Det blir så mykje RESPEKT snakking at ein skulle tru du kom rett frå ein dårleg gangster-film. Når eg allereie skriv om respekt, kva salatskalle er det som ber om respekt på den måten der? "Vis RESPEKT og snakk bokmål", kanskje på tide at du viser litt respekt til oss som snakkar nynorsk, og er stolte av det. Eg seier ikkje at du skal vise respekt med å snakka nynorsk, det vert berre tull. Viss du følte dette svaret som støtande, så angrar eg ingenting av det eg skreiv

NB! ikkje lat han her verta moderator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lak

sitat:Opprinnelig postet av terje

sitat:Opprinnelig postet av Lak

Hei

Det er en ting som opptar meg veldig om dagen. ......

Hva driver du egentlig med om dagen??

Jeg driver med ting som opptar meg og tenker på RESPEKT blant annet. RESPEKT er utrolig viktig for meg. Vet du forresten hva som står på ønskelista mi til jul?

La meg gjette... du ønsker deg RESPEKT til jul. Jeg vil tro at du er verdens heldigste om det ønsket går i oppfyllelse[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lak respekt er da noe mann må fortjene.

Å skrive nynorsk er boka er ikke værre enn å skrive bokmål etter boka.

Men det finnes ikke varianter av nynorsk, det finnes forsjellige dialekter, men å kalle disse for nynorsk er og blir feil, ettersom både nynorsk og bokmål er 2 konstruerte skriftspråk, som vi er så heldige at vi kan velge mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er ønskelista mi:

1 RESPEKT

2 RESPEKT

3 Odd Nordstogas siste ikke den hvor Grisen står og Hyler men den andre

4 RESPEKT

5 RESPEKT

6 Siden TO nevnte det en Cognac eller kanskje to

og deretter er det RESPEKT med store bokstaver lista ut, eller nei på 11 vil jeg ha GRISEN SOM STÅR OG HYLER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lak

her er ønskelista mi:

1 RESPEKT

2 RESPEKT

3 Odd Nordstogas siste ikke den hvor Grisen står og Hyler men den andre

4 RESPEKT

5 RESPEKT

6 Siden TO nevnte det en Cognac eller kanskje to

og deretter er det RESPEKT med store bokstaver lista ut, eller nei på 11 vil jeg ha GRISEN SOM STÅR OG HYLER

Tvedydig! Er ikke Nordstoga litt RESPEKTløs når han synger på dialekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av nighthawk

sitat:Opprinnelig postet av Lak

her er ønskelista mi:

1 RESPEKT

2 RESPEKT

3 Odd Nordstogas siste ikke den hvor Grisen står og Hyler men den andre

4 RESPEKT

5 RESPEKT

6 Siden TO nevnte det en Cognac eller kanskje to

og deretter er det RESPEKT med store bokstaver lista ut, eller nei på 11 vil jeg ha GRISEN SOM STÅR OG HYLER

Tvedydig! Er ikke Nordstoga litt RESPEKTløs når han synger på dialekt?

haha...KNALL![ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av TK

sitat:Opprinnelig postet av nighthawk

sitat:Opprinnelig postet av Lak

her er ønskelista mi:

1 RESPEKT

2 RESPEKT

3 Odd Nordstogas siste ikke den hvor Grisen står og Hyler men den andre

4 RESPEKT

5 RESPEKT

6 Siden TO nevnte det en Cognac eller kanskje to

og deretter er det RESPEKT med store bokstaver lista ut, eller nei på 11 vil jeg ha GRISEN SOM STÅR OG HYLER

Tvedydig! Er ikke Nordstoga litt RESPEKTløs når han synger på dialekt?

haha...KNALL![ :) ]

Odd Nordstoga er respekt så dette kan dere ikke bruke. Odd er RESPEKT Odd er bare bittesmå bokstaver i forhold til de kjempestore i RESPEKT, de er så store at du må langt unna for å se at det står RESPEKT, RESPEKT RESPEKT mange ganger...

Nå gidder jeg ikke diskutere dette mer det er bare et forslag for RESPEKT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.