Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefluer


herman
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Vel, jeg må forsvare min gode venn Tore som i Tore's Import

Som er grunderen bak www.fluebutikken.net.

Han har en stor lidenskap for fluefiske og importerer fluer fra USA, India og andre land i Asia. Disse produktene er av ytterst god kvalitet (har selv testet dem).

Grunnen for den "GODE/Lave PRISEN" er pga han selge nå for øyeblikket uten fortjeneste. Han ønsker å gi oss sportsfiskere en mulighet til å få billige produkter og ikke bli ruinerte på dyre fluer som ikke holder mål....

Jeg synes derfor at folk som nedverger andres produkter og insats for fiske sporten burde ikke uttale seg på den måten "ErikR" gjorde!!!

tydelig vis vet han ikke hvor god kvalitet disse fluene har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet og nøyaktighet er relative begrep... Bind fluene selv sier nå jeg. Sikrere får du ikke fordi du vet nøyaktig hva du selv gjør. Slurver du vet du det godt selv. Etter en stund har du tatt igjen alle investeringene og gjør fluene billigere om du måtte kjøpe. Til slutt men og det viktigste, ingenting slår det å få fisk på en flue du har laget selv. Anbefaler Frödins dvd`er og vips er du istand til å binde fluer så gode som noen andre - værre er det ikke!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe fluer? Nix! Nå trår jeg sikkert på noen såre tær og berører noen følsomme sjeler. Men det finnes alt for mye dårlig bundet fluer å få kjøpt i forretningene. Den størst feilen på disse fluene er etter min erfaring (jeg har kjøpt noen for å prøve kvaliteten) er at materialene er for dårlig sikret og at det er mangelfull eller ingen lakkering av innbindingspunkt og hodet på fluene. Fluene skal tross alt tåle noen runder i en fiskekjeft og mange av de masseproduserte kjøpefluene gjør ikke det. Enkelte ganger må man "ta i litt" for å få flua ut og da faller mange av kjøpefluene fra hverandre. Dette gjelder spesielt fluer som har ving av ekornhår. Ekornhår er glatte og må lakkes eller limes i enden. Det blir som oftest ikke gjort på masseproduserte kjøpefluer. I hvertfall har aldri jeg funnet noen hvor dette er gjort.

Jeg foretrekker å binde mine fiskefluer selv og jeg limer inn hvert eneste punkt, med unntak av tørrfluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kom meg for øret at jeg ble diskutert på denne side. Hyggeligt det.

Det er da jeg som startet fluebutikken.net

Først må jeg arrestere min venn som skulle stille opp for meg når jeg ble kritisert.

Fluene mine kommer IKKE Asia eller India. De er bundet i USA og CANADA : Det blir brukt mustad sine kroker og alt materiale stammer fra USA og Canada. Det var reklamen for nå.

Synes da ERIK var unødvendig stygg mot meg. (hihi)

Forstår deg veldig godt hvorfor du er skeptisk, men ikke ta alle under en kam. Har brukt ufattelig mye tid og penger på å nå finne fluer som jeg kan være fornøyd med. Tresbien har inspisert fluene mine og var imponert over ørretfluene. For ca. 6 mnd siden ga han meg noen råd om hvordan laksefluene skulle være og det er nå fulgt opp og resultatet. MEGET bra

Fluene mine har fått Masser av gode tilbakemeldinger og ikke en som har sagt at dette holder ikke mål.

Håper å få kontakt med deg Erik så kan jeg få sent deg et par fluer så kan du hjelpe meg å forbedre dem videre.

Jeg ønsker i grunnen bare å kunne distribuere flotte fluer til en levelig pris.Du er jo nødt til å være enig i at butikkprisene er latterlig høye.

Er også enig i at å få fisk på selvbundet flue er det beste. Men for noen av oss så er ikke det det enkleste å få til. Derfor begynte jeg å KJØPE fluer.

Tror aldri at de som har bestemt seg for egenbundet fluer kommer til å handle av meg , men de som ikke er villige til å betale blod pris.

Kan få handlet fluer av meg.

Mulig jeg kan dirrigere noen av mine kuner til deg. Folk vill ha alle mulige slags fluer.

Ikke alt jeg klarer å få fatt i.

Håper vi snakkes

mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei tore!

du må for all del ikke misforstå meg slik at jeg tror du er en elendig binder. det vet jeg inegnting om..

men det jeg påpekte var at 7 kroner for en flue var at det var brukt billige materiale. er nesten en gåte for meg hvordan du har klart å få den billig. på veldig simple mønstre kan jeg forstå det.

men send meg en pm om du er interessert i år sende meg fluer. kan selvsagt gi deg konstruktive tilbake meldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.