Gå til innhold
Fiskersiden

"Utslitt" wobbler????


palkr
 Share

Recommended Posts

Heisann! Har et par- tre bomber-wobblere, av typen som har ringen i snuta (og ikke på selve skjea). Tror de heter Long A. Denne typen, sammen med Rapala Original, er min desiderte favoritt når fisken går grunt. De jeg har tatt mest fisk på har nå blitt veldig vinglete, og legger seg mye over på siden og surfer på overflaten. Jeg drar dem langs siden på båten, observerer hvilken side de legger seg på, og justerer "øyet" tilsvarende. Dette fisker problemet der og da, men etter en stund (gjerne etter et nytt napp), er de helt håpløse igjen. Har de blitt rammeskakke, eller hva kan det være? Noen som har en mulig løsning på dette problemet?

PS: jeg er forsiktig når jeg bøyer festeøyet, så det kan ikke være snakk om metalltretthet her....

Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg holder med Thile og vil nok tippe på slark i innfestingen.

Selv så synes jeg det ofte er sånn at jo mer slitte wobblerne er jo bedre fisker dem.

For noen år siden hadde jeg ett trolling team og hjemmeside, på den siden står det fortsatt en del tips om trimming og rigging av Tomic og Bomber Long A wobblere.

Her kan du iaf se de tipsene:

http://www.trollingfiske.net/favorittwobblere.htm

Lykke til med trollingen.

/TC[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.