Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp med arts bestemmelse, saltvann


 Share

Recommended Posts

Berggylt, Bergnebb x 2 ja [ :( ] Forekommer i flere fargenyanser ettersom hvilket biotop de lever i har jeg lært. De som lever i tang og tare = Brunaktige, Sjøgress og lignende = grønnaktig, Blågrå fjellområder = Blåaktig og mørke. Catch my drift [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være ny art hver gang man kommer med bilde [ :( ]. Det er bare at jeg kjenner litt dårlig til en del av saltvannsartene. Så for å få svaret så benytter jeg ekspertene her.

Nå skal det også sies at jeg fikk en ny art idag. En art som er veldig lett å kjenne igjen.

Horngjel som ble tatt med dupp og makrell.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratz med horngjel; både den og knurren er meget gode matfisk[^]

Kan anbefale å røke horngjel på ABU-röken; YUMMI!![^]

Mht. Knurr; knurrfilét går steinbit og breiflabb en høy gang, synd de er så små. Esox jr. dro en knurr på litt under 1/2 kg'n i fjor; jeg skal love deg at det var slosskamp rundt middagsbordet om denne[^][^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Haugen

Jeg var også å fisket på Filtvet i dag/kveld. Fikk meg en ny art jeg også, horngjel[ :( ]. Fikk også bergnebb, knurr, makrell og en microtorsk. Hadde mye napp på duppmeite som ikke satt. Sikkert horngjel.

Arild

Er horngjel ein slik sort som egentlig skal vere lett å få på kroken det?. Verkar som det er mange av dei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor du bor, det Ål88[ :( ] Ikke vanskelig å få horngjel på kroken i sør-Norge, men å få phandenskapet til å sitt er en annen sak...[8D] Hard kjeft og langt nebb gjør krokingen vanskelig!

En annen ting er at men som regel får horngjel når man minst ønsker det, demlig under fiske etter SØ [V][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Grattis med horngjel.

Var du på brygga ?

Vi begynnte der, men avsluttet på moloen ?

Takk. Gratulerer med ny art på deg også.

Ja.

Så 2 stykker på moloen når jeg kom. Det var sikkert dere.

sitat:Er horngjel ein slik sort som egentlig skal vere lett å få på kroken det?. Verkar som det er mange av dei.

Lett å få på kroken,ja. Men værre å få den til å sitte.

sitat:Gratz med horngjel; både den og knurren er meget gode matfisk

Kan anbefale å røke horngjel på ABU-röken; YUMMI!!

Mulig det. Spiser ikke fisk. Snakket med en der som mente horngjelen var god frityrstekt.

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Haugen

Hvordan får jeg med, "Opprinnelig postet av ......", i sitat?

Arild

Du trykker på med ei pil mot arket på det innlegget du vil sitere. T.d dette innlegget eg skriv no. då trykker du på ikonet som står heilt til høgre på mitt innlegg. det kjem opp med skrift " svar med dette innlegget som sitat" visst du held musa over ikonet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Haugen

Mulig det. Spiser ikke fisk. Snakket med en der som mente horngjelen var god frityrstekt.

Arild

Du aner ikke hva du går glipp av, gitt [8D][8D][ :( ]

Serverte Lake tilberedt i wok mwd chili, lime og ingefær forrige helg. Sammen med panert knurrfilet og stekte poteter. Yummi!!!

I morra er det gjeddeburgere på menyen, når kjerringa kommer hjem fra fjellbeite..... [^] Tomorrow night, I'm gonna get lucky..[8D][8D][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ål88

sitat:Opprinnelig postet av Haugen

Hvordan får jeg med, "Opprinnelig postet av ......", i sitat?

Arild

Du trykker på med ei pil mot arket på det innlegget du vil sitere. T.d dette innlegget eg skriv no. då trykker du på ikonet som står heilt til høgre på mitt innlegg. det kjem opp med skrift " svar med dette innlegget som sitat" visst du held musa over ikonet

Tester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Får vel uttale meg jeg og, siden vi egentlig ikke kan stole på disse andre i en så viktig sak som denne [ :( ]

Bergylt, bergnebb, bergnebb :-)

Vil bare bekrefte denne, da Thor ikke alltid er til å stole på[ :) ]

LOL [ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.