Gå til innhold
Fiskersiden

Vision XLA , Verdt å kjøpe ?


andersen
 Share

Recommended Posts

Vurderte å kjøpe en Vision XLA , å lurte på om noen her har den/har prøvd den ? så lurte jeg på om noen kunne komme med sine erfaringer å va de syntes om snella ?

V20016 96 8-9 WF9F + 150m 30lb 185 2999,- 1350,- (tatt fra aktiv fritids hjemmeside) Det er den sizen jeg tenkt å ta siden en passer stanga mi perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Vil tro snella koster 2999 og prisen for ekstra spole er kr 1350.

Jeg er eier av en Vision XLA 8/9, og har fisket veldig mye med den. Etter de to første timene med fiske, røyk knarr strengen. [} :) ]

Knarr delen skal nå være forbedret iflg leverandøren. Men vil bemerke at det fortsatt er samme skjøre streng som benyttes.

Bremsesystemet skal være vanntett. Etter en liten tids bruk i saltvann, og godt vedlikehold fra min side rustet bremsetrommelen allikevel fast. Så denne snella bør holdes langt unna saltvann. Hvis enn absoulutt skal bruke den i saltvann bør enn plukke bremsesystemet fra hverandre og skylde det i ferskvann, samt smøre det litt inn.

Ellers liker jeg ikke at snella er for slakk når den står fristilt. Overrun på laks har forekommet når jeg glemte å stille bremsen. Synes også det burde vært litt mer brems når jeg trekker ut snøret. Men dette er nok en smak sak.

Bruker den i elva nå, og er greit fornøyd med den i elva. kjørte ei svidde på den i går.

Snellas utseende er jo råflott, og vekten er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Gjest Roar Velle

Oij, ett gammelt innlegg om xla....

Kan legge til at bremsen røyk her om dagen. Den var rett og slett utslitt. Bremsenpinnene inni ville ikke gripe lenger. Kjedelig hvis det hadde skjedd midt i sesongen.

Fikk ny brems av AF. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også vurderer denne snellen blant flere nå, og er også interessert i å høre andres erfaring.

Men...ja, Tom, kollegaen min hadde også problemer med at knarren gikk til h.... kun etter kort tids bruk, på en annen Vision vel og merke. Mulig d er en svakhet på flere sneller fra Vision?

Ellers er min erfaring med Vision at de "trenger" et par versjoner av et produkt minst før det er feilfritt, men da er produktet bra også.

Litt synd da. Det virker for meg som om Vision ikke tester ut nyversjonene sine skikkelig, men overlater til oss forbrukere å "ta støyten". Litt stygt sagt kanskje, men det er min erfaring. Sier det som jeg føler det, jeg.

Ellers; de produktene som har levd en stund, ja de er oftest veldig bra. Bruker endel utstyr fra Vision.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Loop evotec HD 9thirteen til tohandstang! ***** bra snelle!

Men nå skal jeg ha ny snelle til enhandstanga (8'er stang) Men så er spm om jeg skal kjøpe en lw eller en hd! Er mest smålaks jeg fisker etter med enhandstangen, men er man heldig så kan det jo smelle til en storrugg! så jeg lurer litt på hvor mye backing evt fireline jeg får på lw kontra hd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke utsende man ska gå etter, men i dette tilfelle så er snella bra å "good looking" =) Bra jeg var tolmodig å ikke kjøpte xla snella... etter all kritikken dere har kommet med! Så om ikke så lenge da blir det bestillt en lw snelle :) Nå som jakta er ferdig så må den ***** fiskesesongen starte snaart!! gleder meg som en unge på julaften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.