Gå til innhold
Fiskersiden

Dyprigg


Maco
 Share

Recommended Posts

Har du rekkverk på båten kan du lage deg en trollingbar og feste denne enkelt med rørklemmer,da er den lett å ta av også,fungerer glimmrende på min båt.

Jeg har en cannon uni-troll med 6kg lodd på en side og en wakler lake master med 5kg lodd på den andre siden.Grei å sitte på er den også [ ;) ].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cral

Det finnes som andre har nevt flere braketter til de fleste rigger.

Selv går jeg med planer om å bygge en platform av 2*4" plank og sette en rig på hver side av denne, og feste denne i båten med skrutvinger.

4" er for smalt, svingplata til Cannon er 13x13cm.

Hadde ikke tatt sjansen på tvingefesta Unitroll m/5kg lodd, med mindre du har ett ønske om å se hvordan en rigg på vei til bunns ser ut. "Bar" løsningen er nok uansett den beste såfremt det passer på båten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Thile

4" er for smalt, svingplata til Cannon er 13x13cm.

Hadde ikke tatt sjansen på tvingefesta Unitroll m/5kg lodd, med mindre du har ett ønske om å se hvordan en rigg på vei til bunns ser ut. "Bar" løsningen er nok uansett den beste såfremt det passer på båten din.

Regner med at plattformen tar hele støten, tvingen blir der for å holde fa1skapet på plass når man ikke har presset ned og bakover i form av lodd i vannet. Tror ikke du er like skeptisk visst jeg får viste deg hva jeg tenker ;)

Afaik så er det mindre enn 10 cm mellom hullene i svingplata som følger med unitrollet. Skulle dette vise seg å være feil er det ikke vanskelig å gjøre hele plattformen litt bredere. Vi kan jo liste oss rundt problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg spørre om en ting - Jeg regner med du bruker gjennomgående metriske skruer. I så fall, hvordan kommer du til på motsatt side (enden) av skruen? De fleste båter av den større sorten gjør det i utgangspuynktet ikke mulig å komme til på motsatt side. For jeg innbiller meg at det ikke er like bra feste i glassfiber som i eks. treverk. Eller brukes det grove "treskruer"? På den forrige båten min hadde jeg en vinklet brakett hvor jeg kunne skru plateskruer i 2 vinkler - men da i ABS plast og det satt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.