Gå til innhold
Fiskersiden

Surf stenger


Doffen
 Share

Recommended Posts

Joda... men det er norsk pris. Century stengene koster jo fort 3 lapper i England, tenk deg da norsk pris. Vi snakker 5-6 lapper vil jeg tro! Om en forhandler hadde tatt dem til landet vel og merke (med mindre det hadde vært Aktiv Fritid eller Bios da, da ville vel prisen vært 7-9000 [ :) ] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Doffen

Har bestilt 2 stk Century Tip Tornado Sport fixed spool hos

gerryfishing.com

Er det noen her på forumet som har meninger/erfaringer om stengene, gode eller dårlige.

Har jeg kjøpt katta i sekken eller?, dei var affal dyre nok[8D]

Hva mener Havengel om det her.

Hva var transportkostnaden for to stenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ja det har jeg, og må si med en gang att det er noe helt annet enn Beastmaster 425.Jeg er nå blitt litt hekta på Conger så jeg bruker Mustad 16,0 circle krok og noen digre Conger kroker fra Cox med svære agn klyser og 175g lodd. Det går som f... ,nå er ikke jeg noen expert men Beastmasteren hadde knekt ryggen lenge før man hadde kommet opp i denne kastevekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være stygg, men Baestmaster 425 er da ikke noe særlig surfstang, synes jeg da.

Den er alt for stiv.

Har hatt den til testing i noen uker, men ble levert tilbake, likte den ikke.

Kjøpte meg deretter ei Nexave 425, og da ble det bedre tider.

Bedre å kaste med, kjenner fisken mye bedre i stanga, med andre ord her jeg mye bedre kontrol over det jeg driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjøpte en snelle og et par sko og litt annet smådims. De er litt i startgropa når det gjelder frakt til utlandet, de var ganske dyre da jeg spurte om frakt på stenger. Det er mulig at de har skifta befrakter, jeg mailet litt med butikkeieren og han skulle i møte med en ny speditør. Hvis det er noe spesielt du er ute etter, send en mail og spør, de er kjappe til å svare på henvendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handla litt småsaker der nettopp. Kjapp respons på epost.

Portoen som kommer opp på nettbutikken var kjempehøy, og sikkert myntet på stenger eller tripod.

(34£). Jeg sendte en epost for å forhøre meg om portoen. Fikk svar like etter om at portoen ble 4-6 £, så jeg merket min bestilling med referanse til eposten. Endelig porto ble 4,5£. Portoen beregnes for hvert enkelt tilfelle.

Bestilte på fredag, og har vel sakene her snart.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stengene i aksjon, de er bygd hos gerrysfishing.com .

55£ i frakt med DHL, men dei låg 3 dager i oslo før dei sendte dei videre. De er herlige å kaste med, selv med store lodd og agnklyser.

Er litt tyngre enn Beastmaster 425.

011120051831hFCLYmvukigkbpPBTk.JPG?35

Tar med ett bilde av den etter hvert så kjente Hjørungfjorden, på høyre side av bildet

011120051832QMFGz7t2H6gYHbGhrF.JPG?63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.