Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskemuligheter VATS - hjelp!!


Espen Ørud
 Share

Recommended Posts

Fått mail fra en svenske her og trenger litt assistanse fra lokalkjente:

sitat:Jag heter Pelle och kommer från sverige. Jag skall till Vats i närheten av Haugesund om 2 veckor. Jag har sökt på nätet om fiske men inte hittat någon information om detta. Jag undrar om ni kan ge mig tips var jag kan hitta information om fiske i de områdena? Jag är intresserad av allt sorts fiske te.x lax, öring, torsk, makrill, hälleflundra.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för att du la in inlägget.

Jag skall tillägga att jag bor i närheten av Vindafjorden inte har någon tyngre havfiskeutstyr. Jag har 2 spön 11ft 20-60gr. Jag har tagit lax på 11kg i strömmande vatten utan problem på dessa men jag vet inte hur det är i djupt vatten.

Vilka betan/agn skall jag använda till vilken fisk och vilka metoder, bottenmete, pilk, sluk....?

Jag är helt nybörjare på fjordfiske i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Jag heter Pelle och kommer från sverige. Jag skall till Vats i närheten av Haugesund om 2 veckor. Jag har sökt på nätet om fiske men inte hittat någon information om detta. Jag undrar om ni kan ge mig tips var jag kan hitta information om fiske i de områdena? Jag är intresserad av allt sorts fiske te.x lax, öring, torsk, makrill, hälleflundra.....

Jeg fisker en del fra land i Vatsfjorden og der har jeg fått sjøørret, smålaks, makrell i bøttevis og fin torsk og lyr. I tillegg er det masse knurr og til tider horngjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Pelle

Tack för alla svar.

Jag är ingen hejare på Norsk och undrar vad några fiskar ehter på engelska eller kanske svensk om ni kan det. De fiskar jag undrar över är:

sjøørret

knurr

horngjel

Havsöring

Knot

Näbbgädda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.