Gå til innhold
Fiskersiden

sandflyndre?


Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Merkelig, mine sandflyndrer er rundere enn denne liksom...bleik er den også...har du dratt den i halen kim???

Fargen skyldes nok dypet den er fanget på, på 40-50 meter er de gjerne lyse. Er enig i at den virket langstrakt (litt gapeflyndre fasong egentelig), men det kan vel være lokale forskjeller.Vi blir kanskje litt lurt av bildet,den ligger litt bøyd med innslåtte finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok lurt av bildet ja, med innslåtte finner!

KIS burde snart få forbud i å uttale seg om flatfisk, mtp bl.a flyndrene til Matthew fra Hvaler. Og det var vel en tråd her tidligere om noen flyndrer der han var på skovtur og foreslo alt fra tungevar til kveite på ei gapeflyndre...[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Og det var vel en tråd her tidligere om noen flyndrer der han var på skovtur og foreslo alt fra tungevar til kveite på ei gapeflyndre...

Tenker du på denne tråden Thor:

https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...?TOPIC_ID=10313

Her var det glassvar og ikke gapeflyndre som ble bommet på. (Legg dessuten merke til den hårete feilen begått av CB som du glemt å kommentere[ :) ])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Blir nok lurt av bildet ja, med innslåtte finner!

KIS burde snart få forbud i å uttale seg om flatfisk, mtp bl.a flyndrene til Matthew fra Hvaler. Og det var vel en tråd her tidligere om noen flyndrer der han var på skovtur og foreslo alt fra tungevar til kveite på ei gapeflyndre...[ :) ]

Jeg bare kommentert at kroppsformen var mer langstrakt enn sandflyndrene mine pleier ha.Hadde du fisket noe særlig flyndre hadde du lagt merke til det samme, jeg kan glatt poste 10bilder til som understreker poenget mitt. Når det gjelder tråden til StåleG bare lanserte jeg noen forslag for å få diskusjon, noe jeg og StåleG avtalte på msn før tråden ble lagt ut-som jeg har sagt til deg tidligere.

Videre har jeg flere og større flyndrer enn deg i år, og bortsett fra rødspette har jeg vel større enn de på alle artene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Blir nok lurt av bildet ja, med innslåtte finner!

KIS burde snart få forbud i å uttale seg om flatfisk, mtp bl.a flyndrene til Matthew fra Hvaler. Og det var vel en tråd her tidligere om noen flyndrer der han var på skovtur og foreslo alt fra tungevar til kveite på ei gapeflyndre...[ :) ]

Jeg bare kommentert at kroppsformen var mer langstrakt enn sandflyndrene mine pleier ha.Hadde du fisket noe særlig flyndre hadde du lagt merke til det samme, jeg kan glatt poste 10bilder til som understreker poenget mitt. Når det gjelder tråden til StåleG bare lanserte jeg noen forslag for å få diskusjon, noe jeg og StåleG avtalte på msn før tråden ble lagt ut-som jeg har sagt til deg tidligere.

Videre har jeg flere og større flyndrer enn deg i år, og bortsett fra rødspette har jeg vel større enn de på alle artene også?

Ikke så hårsår nå KIS [ :D ]

Har jo større sandflyndre enn deg også... Ja og kveite[ :P ] Har du ikke kveite sier du...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.