Gå til innhold
Fiskersiden

Tykkleppet Multe, Chelon labrosus


Recommended Posts

Eller Sverige. Nu och fram till mitten av September är prime time. Bottenmete eller flytebröd är melodin. Mäskning ett par dagar före är nästan ett must om man skall ha bra fiske. Flugfiske funkar också, har själv fångat multe på fluga. Har snackat en del med folk som guidar där nere och gröna marabou fluger är det som funkar bäst. Det var en variat av en sådan jag ofta använde när jag fiskade efter som där nere. Alg imitation!! Här i fjorden vet jag om fångster så långt in som inne i bunnefjorn.

Kan tillägga att skall ni ta en tur till Sverige är lundåkrabukten och lommabukten mallan Landskrona och Lund bra platser. Alternativt snacka med Rene Palmer på http://www.flyfishingmasters.nu Han tar på sig guidningduppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Multa er nok kjempeglad i sildolje [ :D ] , pass på så du ikke bruker alt, for da får du nok SFT på nakken.

Ang. håbrann (avsporing) så speider jeg stort sett hele tiden etter haifinn(suppe). Har ikke sett noe enda men makrellstimer på størrelse med flere fotballbaner kruser rundt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottet de jo forrige året på en plass vi ikke skal hyle for høyt om her, men de var digre, tipper de drøyeste rundet fire (vi så de på bare noen meters avstand, og det var under halvmeteren dypt. Fisket etter de i tre dager, men...det blev inget....

Utrolig sære fisker! Har imidlertid fått multe i Kroatia, men det blir liksom ikke det samme. Der var det lett (og de var ICKE!! på fire kilo!) Uansett mente Chris han hadde sett noen dyr nede ved hytta si ved Kragerø. Bør dukke opp i den varmen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.