Gå til innhold
Fiskersiden

MICRO kroker til kutlingmeite(28-30-32)


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Da testa jeg 32krokene med noe som visstnok skulle være 0.12 og etter litt slit med å holde kroken fast med ei lita krokløsertang, fikk jeg lura 0.12 inn.... forstyrrelsesglass og mye lys er nok en fordel...det beste er nok å gå enda litt mer ned på diameter'n..

Vilhelm

Kjøkkenglass fulle av heimert, Vilhelm??[8D][ ;) ][ :D ]

BINGO[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Husker da vi var på vei til Mausundvær i mai, og Sverre skulle få trepigga stingsild.Han hadde seriøse problemer med å tre øyet på krok 26, så det endte med at han knøt langs stammen på kroken. Stingsild ble det uansett ikke [ ;) ]

Tror det var snakk om enten 0.18 eller 0.12 som jeg måtte bite over fordi jeg ikke hadde saks eller kniv der, derfor det var trøbbel. Og nei...stingsild blev det ikke! Men i Skjoldafjorden nedkjempa jeg en noen timer før en kamerats bryllup i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

sitat:Opprinnelig postet av Richard Kolbeinsen

her må det handles inn tyyyyn sene kansje0,08 eller noe sånt ennå et lite tanke kors hvilken knute??

Bruker UNI-knuten da den ikke trenger å tres gjennom øyet mer enn en gang og er lett å knyte på små diametre.

Siden det kan være et problem med å få sena gjennom krokøyet, kan et krokstikk (bla litt nedover) være et alternativ, da man nødvendigvis ikke trenger å tre sena gjennom krokøyet, siden denne knuten er beregnet på å knytes til en krok uten øye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.