Gå til innhold
Fiskersiden

Ekstremsnøre


JanM
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av JanM

:::KUTT::: -

Akkurat. Da skal jeg se hvor mye totalen kommer på jeg, fra USA, så skal jeg informere om det.

Jan.

Kr. 433,-.

Mvh. Jan.

Ja det var billig Jan!

Kan du si litt om hvordan det føles å kaste med, går det langt, går det greit fikk du det du forventa? treningsnøre eller kan det brukes til fiske åpent vann? Hvor mye må man ha ute for å kunne "skyte"?

Skal ta det jeg, må bare få pakka det ut av esken først [ :o ]

Det er forøvrig 36,6 meter langt nøyaktig.

Jan.

Hei Jan,

Har du målt den med måleband? Ifølge Bruce Richards (SA line development) er noen konkuranse (oransje) XXD'er 36+m og andre 38+m.

(som også har og skal måle den en dag... [ :D ]).

______

Edit: Hei Jan, har du sett på den Partridge snør ennå? Tror jeg skal prøve den distance versjon på side 1 i pdf'en i #10 fast sink på TFO'en min. Høres spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javel, det var rart.

Ok, uansett, jeg har målt mitt nå, og det var nøyaktig 36,5 meter, ergo går det vel ikke lenger enn rundt 40-42 hvis vi snakker standard backing i bakkant.

Ja, jeg har kikka på linkene dine nå. Det Partridge snøret ser bra ut det, og kan være aktuelt i neste omgang. Men å pøse ut 68,4 meter coata line med "vanlig" utstyr, er det jo ingen som klarer, uansett hvordan bakdelen på det er utformet. Likevel absolutt et alternativ for å ta de meterne over 40 som dette utstyret nok vil kunne klare, men det er klart; når vi er så langt inne på coata snøre som dette, så er det endel "faktorer" og "balanseganger" som begynner å virke da...

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Shrimpfingers

Hei Jan! Jeg har hatt stort hell med å spleise to wf-liner, klump mot klump for å få linen lang nok. Har kastet 48 meter med en slik line. Dette blir også billigere enn en spesialline. Anbefales!

JonH

Akkurat. Ser du bor i Drammen. Kan ikke du ta turen over å vise meg at snøret går 48? Ikke for at jeg ikke nødvendigvis tror på deg, men det hadde jo vært moro å se med egne øyne. Hva slags type stang og stangklasse brukte du? Ellers er jeg klar over at spleising kan være et alternativ, men klump mot klump? Da blir jeg nysgjerrig på hva slags snøreprofil de to wf'ene hadde i utgangspunktet. Hva fikk du så til slutt? Dette kan jo fort bli veeeldig tungt, men jeg kan tenke meg at det kan gå unna hvis man holder seg innafor grensene.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei det bør nevnes at jeg brukte en 11fots CDrod i #7 lina var en #6 50 var det ikke men over 45...helt klart. jasså du veit hvem som ville vunnet av Lilleheim og meg? det veit jeg og...Vel vi er forskjellige. så det avhenger vel av hva vi hadde kasta med tenker jeg ?dagsform...VBi kasta jo endel før og da gikk det begge veier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av sven kalmar

hei det bør nevnes at jeg brukte en 11fots CDrod i #7 lina var en #6 50 var det ikke men over 45...helt klart. jasså du veit hvem som ville vunnet av Lilleheim og meg? det veit jeg og...Vel vi er forskjellige. så det avhenger vel av hva vi hadde kasta med tenker jeg ?dagsform...VBi kasta jo endel før og da gikk det begge veier...

Akkurat. Ja, med denne kombinasjonen høres dette "riktig" ut, og ikke "utopisk". Litt mere begrenset vil nok jeg være med min 9,9 #7, og med snøre i samme klasse som stanga, men kan jeg etterhvert klare og presse den et par og førr, så vil jeg være godt fornøyd med det jeg. Hva hadde du innerst på snella? Egenskapene til den CDrod'en? Velkommen inn forøvrig!

Hvor ble det av deg Shrimpfingers? Jeg er spent på din kombinasjon. At du har kastet 48, kan jo være tilfelle, men med disse lengdene så er det langt fra 42 til 45, og langt fra 45 til 48. Meterne er tøffe her, selv om vi bare snakker noen få.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.