Gå til innhold
Fiskersiden

HA blanking samletråd (Ny 10.09)


Andreas
 Share

Recommended Posts

Vurderte lenge frem og tilbake om jeg skulle melde inn en ny blanketur og har nå bestemt meg får å fortsette melde fra om blanking :-)

Var ute med Cato og gørrblanka. Cato fikk en pir. Samme steder som sist, men i tillegg et nytt sted.

Strategien nå er maks 1/2-1t på hvert sted.

Kommer til å samle resten av HA-(blanke)-rapportene mine i denne tråden fra nå...

Prøvde også noen kast med tobis i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blanke-Eirik og undertegnede blanka jo grundig etter HA sist fredags morgen. I etterpåklokskapens lys tror jeg snarere vi fisket for høyt i vannet enn på feil sted. Baserer dette på at vi ikke så noe HA-jaging, og at vi var på plasser hvor meritterte HA-fiskere som Espen og Runar (Kabbe) har fått bra med fisk i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Davidsen

"Strategien nå er maks 1/2-1t på hvert sted."

Er dette noen lur strategi, da?

vet ikke, men har litt trua på å prøve flere steder på hver tur.

Med synkesnøre for man jo testa flere vannlag raskt. Også kan man prøve ulike fluer og inntrekk hastighet. Er det helt dødt etter en time tror jeg det er smart å flytte seg til en annen plass.

Man blir litt lei av å stå å kaste og kaste på samme sted for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare bekrefte at flytting har betalt seg den siste tiden. Sånn fisket er i fjorden om dagen er det lurt å flytte litt - man kommer som regel kjapt i kontakt med havabboren om den er i farten og i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av staalel

å være del av et nettverk er nok tingen. de bedriver luring og sier ingenting til noviser hvor de får ha. ingen slipper inn i lauget (hehe) og så tipser de til hverandre hvor de får ha. fungerer sånn som det meste annet i det norske samfunn for å si et sannhetens ord- haha!

Og slik håper jeg faktisk det forblir...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av staalel

kanskje med ha fisking. men samfunnet er det en annen sak-samfunnet skal liksom være objektivt og at alle har de samme sjansene-så for det norske samfunnets del håper jeg ikke det forblir slik-med mye forbindelser og uærlighet både med ansettelser og politikk. idag kan jeg ikke dy meg.

Som du sikkert vet, så er dette en tråd postet i Fangstrapporter for Oslo området. Og da svarer jeg på fiskerelaterte spørsmål, og ikke om politikk, ansettelser, samfunn[ :) ]

Kunne ikke dy meg jeg eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel Cato og jeg sånn rett utafor den ringen, dvs vi klarer jo å snappe opp noen tips.

Jeg samler HA-spotter i år og satser alt og blir det ikke i år, så bør det for svarte bli til neste år!

Det som jeg synes er rart er at noen steder jeg vet har levert BRA for 2-3 år siden ikke leverer i år. Skal sies at det ikke har vært like mange der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt: jeg er også novise, og ikke med i noen sånn ring-greie [ :) ]. Har fått 3 HA i løpet av august måned (snittvekt 1kg+), sikkert mest pga flaks, men jeg fulgte Remy sine råd (på forumet) vedrørende spot'er. Har vel vært ute kanskje 8-10 turer totalt og fisket målrettet. Det er tydelig at HA er der, men på meg virker det som at man må treffe nøyaktig med tid og sted. Plutselig er det aktivitet ett sted, og da har man et vindu på noen minutter. Men jeg har også fått HA uten at det har vært noen synlig aktivitet, så det er viktig å stå på og fiske aktivt.

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 03.09 0515-1000

Ny flott blanketur i dag tidlig [8D]

Denne gangen heldigvis med fin fine bifangster:

1 SØ på flue litt litt over kiloen:

050920050942Aio2Sb2VhYxUkoQt4b.jpg?80

PS: Den ser litt brun ut på bildet, men var blank som bare det...

Dorget også litt siste par timer og fikk en pen sei, en torsk og noen makreller.

Alt i alt en fin fin tur.

Ser at Janwil fikk en borre samtidig som meg rett ved. [:I] Var sympatisk og lot han ha spotten i fred [ :) ], ikke sant jeg flytta meg kjapt?

Ellers var det to båter ute som pilket!?!? Stå opp 0600 for å pilke torsk???

Så ikke noe til MP og Vilhelm og siden de har mani****rt (herregud) bakgrunnen så vet jeg ikke helt hvor de var...

PS: Jeg gir meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i dag tidlig. "Putra" utover fjorden ca.0500. Om noen fisker fra belly i mørket rundt Dyna håper jeg dere bruker lykt/lanterne :-)

Vel vel, var på plass rundt 0515-0530. Blankesjefen/skutas kaptein fikk en frekk makrell etter en stund. Hadde trua på at det skulle være borre i 2-3-4-5 sek....

Så kl.0630 fikk Cato endelig en HA:

090920051005MalfcsArN4nU5pkKrh.jpg?34

Ca. 1,5kg og svømmer fremdeles.

Tok på blå, lang flue (deceiver) og 2-3 meters dyp, på 3-5 meters dyp[ :) ]

Cato for selvfølgelig aldri mer sette sine ben ombord i min båt.

Deilig er det i alle fall å vite at vi, og dermed jeg også, gjør riktig ting, riktig steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.