Gå til innhold
Fiskersiden

HA blanking samletråd (Ny 10.09)


Andreas
 Share

Recommended Posts

SØ'en har jeg vært i kontakt med på et par turer i det siste, de fire siste, selv om størrelsen har vært så som så, men så jo jeg en av disse særingene som lar motoren på båten gjøre den største jobben.

Kunne egentlig tenkt meg utpå i dag også, pent vært og det hele men

a) mangler mannskap

;) er blitt litt seint å gå ut nå.

så neste turen får bli til helgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Andreas

sitat:Opprinnelig postet av kaos

Jeg har prøvd meg etter HA i 2 år nå uten hell i Oslofjorden (mest rundt Fornebu). Men neida ingen ennå. Dvs MANGE blanketurer.

Er det noen som ønsker å ta med seg en ulykkesfluefisk på HA tur med det første? Så kanskje det smitter litt hell over på meg også!

P.S. Har også prøvd etter SØ i 2 år også ... uten hell, ei heller torsk, eller makrell på flue. Når jeg tenker etter .... (forsøker å glemme) ... har jeg ikke fått EN eneste fisk i saltvann på 2 år på flue.

Kanskje ikke rart jeg har fortrengt det?

Men håpet lever ihvertfall.

KAOS

Det er bare å PM ;o)

Jeg kan trøste deg med at jeg tror det gjelder MANGE!

Har selv hatt laaaange perioder uten SØ og HA. Og også tidligere i min fiskekarriere LANGE perioder uten en dritt på flue...

Det er jo ikke alle som forteller om ALLE blanketurene sine :-)

HALLO!!! Fiska med flue i Oslofjorden i 2 år uten å få så mye som en Trymtosk? Jeg skal ikke være frekk[ ;) ], men her er det noe som skurrer... Hvordan er det du fisker?

Andreas: Jeg tviler sterkt på at det er MANGE det er snakk om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cato: Kanskje ikke mange. Jeg tror det i alle fall er en god del som er ute en tur i ny og ned og som i alle fall ikke får særlig mye SØ og som regele nadaniks.

Blir jo bare spekulasjoner da. Er jo mange som først og fremst er på tur og...

Også husker jeg de 2 første årne jeg fisket med flue, da fikk jeg ikke stort altså...eller smått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Andreas: Ingen ha enda [ ;) ]?

Shut up. Du da? Blir det noe HA eller er det karpe karpa karpe?

Siste sjanse nå i helgen. Tror det blir tur både lørdag og søndag morgen... Blir det ikke noe, blir det stive skuldre i hele vinter...

Tror det er dårlig måne nå? Eller hva sier månefolket? Er null måne bra eller dårlig for HA?[ :o )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Andreas

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

sitat:Er null måne bra eller dårlig for HA?Er det ikke fullmåne på søndag da? Skulle være gode forhold i følge månefase nå da.

Hmmmm er det fullmåne? Det er i alle fall hvit måne i kalenderen, men trodde det var null måne....

86% full idag.

http://ukbass.com/fishingbits/index.html

Vi tar`n til helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cato

sitat:Opprinnelig postet av Andreas

sitat:Opprinnelig postet av kaos

Jeg har prøvd meg etter HA i 2 år nå uten hell i Oslofjorden (mest rundt Fornebu). Men neida ingen ennå. Dvs MANGE blanketurer.

Er det noen som ønsker å ta med seg en ulykkesfluefisk på HA tur med det første? Så kanskje det smitter litt hell over på meg også!

P.S. Har også prøvd etter SØ i 2 år også ... uten hell, ei heller torsk, eller makrell på flue. Når jeg tenker etter .... (forsøker å glemme) ... har jeg ikke fått EN eneste fisk i saltvann på 2 år på flue.

Kanskje ikke rart jeg har fortrengt det?

Men håpet lever ihvertfall.

KAOS

Det er bare å PM ;o)

Jeg kan trøste deg med at jeg tror det gjelder MANGE!

Har selv hatt laaaange perioder uten SØ og HA. Og også tidligere i min fiskekarriere LANGE perioder uten en dritt på flue...

Det er jo ikke alle som forteller om ALLE blanketurene sine :-)

HALLO!!! Fiska med flue i Oslofjorden i 2 år uten å få så mye som en Trymtosk? Jeg skal ikke være frekk[ ;) ], men her er det noe som skurrer... Hvordan er det du fisker?

Andreas: Jeg tviler sterkt på at det er MANGE det er snakk om her.

Kort fortalt: Med Clouser minnow krok 6 og mindre, og div streamere på morgenen. prøver også brune, hvite reker, og små nymfer. Fisker med sort sigar, wooly buggers og sorte store fluer om natta. Fisker med intermediate line som ikke skal stripe for mye, eller flytesnøre. Fisker v. Fornebu, ell, Asker som regel. Litt ved Kalvøya. Fisker trolighvis ikke særlig dypt (0 til 2m). Fisker så fort og sakte jeg kan, eller rykkete. Etter en stund blir man lei og varierer mere. Fisker for det meste i halvsirkel for å dekke vann.Men beveger meg ikke alt for mye fra plass til plass på samme turen. Fisker som regel i 1-2 timer før jeg ikke gidder mer. Men har noen turer på 4-5 timer. Fisker som regel fra rett før soloppgang, eller rundt solnedgang. Prøver å fiske ca 1 gang i uka i saltvann. Får noe på sluk og meite da når jeg gir opp flua, så jeg har fått fisk på 2 år men ikke på flue.

Det er min strategi.

Kaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kaos

sitat:Opprinnelig postet av Cato

sitat:Opprinnelig postet av Andreas

sitat:Opprinnelig postet av kaos

Jeg har prøvd meg etter HA i 2 år nå uten hell i Oslofjorden (mest rundt Fornebu). Men neida ingen ennå. Dvs MANGE blanketurer.

Er det noen som ønsker å ta med seg en ulykkesfluefisk på HA tur med det første? Så kanskje det smitter litt hell over på meg også!

P.S. Har også prøvd etter SØ i 2 år også ... uten hell, ei heller torsk, eller makrell på flue. Når jeg tenker etter .... (forsøker å glemme) ... har jeg ikke fått EN eneste fisk i saltvann på 2 år på flue.

Kanskje ikke rart jeg har fortrengt det?

Men håpet lever ihvertfall.

KAOS

Det er bare å PM ;o)

Jeg kan trøste deg med at jeg tror det gjelder MANGE!

Har selv hatt laaaange perioder uten SØ og HA. Og også tidligere i min fiskekarriere LANGE perioder uten en dritt på flue...

Det er jo ikke alle som forteller om ALLE blanketurene sine :-)

HALLO!!! Fiska med flue i Oslofjorden i 2 år uten å få så mye som en Trymtosk? Jeg skal ikke være frekk[ ;) ], men her er det noe som skurrer... Hvordan er det du fisker?

Andreas: Jeg tviler sterkt på at det er MANGE det er snakk om her.

Kort fortalt: Med Clouser minnow krok 6 og mindre, og div streamere på morgenen. prøver også brune, hvite reker, og små nymfer. Fisker med sort sigar, wooly buggers og sorte store fluer om natta. Fisker med intermediate line som ikke skal stripe for mye, eller flytesnøre. Fisker v. Fornebu, ell, Asker som regel. Litt ved Kalvøya. Fisker trolighvis ikke særlig dypt (0 til 2m). Fisker så fort og sakte jeg kan, eller rykkete. Etter en stund blir man lei og varierer mere. Fisker for det meste i halvsirkel for å dekke vann.Men beveger meg ikke alt for mye fra plass til plass på samme turen. Fisker som regel i 1-2 timer før jeg ikke gidder mer. Men har noen turer på 4-5 timer. Fisker som regel fra rett før soloppgang, eller rundt solnedgang. Prøver å fiske ca 1 gang i uka i saltvann. Får noe på sluk og meite da når jeg gir opp flua, så jeg har fått fisk på 2 år men ikke på flue.

Det er min strategi.

Kaos

Huffameg! Sorry assa, men du har nok fått den skumle "flueforbannelsen" over deg [ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er artig å lese om hvor vanskelig det er å få havabbor. Vi har fått et par stykker nå, begge på rundt kiloen, og begge har tatt midt på solskinnsdagen og midt på sommeren.

Altså typisk barnefiske, så er det da også unger som har fått dem. Jeg ror, eller kaster for dem, de sneller inn.. Herlig fisk forresten.

Begge ble tatt på en grunne i fjorden utenfor Asker, på nøyaktig samme sted. Begge på hvite/lyse små sluk, den ene var en gummisluk, den andre en plastbelakt sluk med innstøpt glitter.

Men tiden vi har brukt på dette stedet, sett i forhold til fangsten, gjør at jeg tror det er et meget bra sted. Nåes kun med båt.

Hvor er nå dette stedet da mon tro? Ja det skal jeg fortelle deg hvis du forteller meg om ett av dine bra steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Andreas

Ny blanketur lørdag morgen, denne gangen med Jørn. (JFarmen)

Gørrblanka faktisk, Jørn fikk en piiiiiiiiir.

Sinnsykt fint nå på høsten, klart vann og vindstille.

MEN, nå gir jeg opp denne ***** borren for i år...

Ah! er det derfor jeg ikke har hørt noe fra han (Jørn) i det siste. [ ;) ]

frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe

Det har bare blitt den ene turen med Andreas etter HA. Fin tur men viste jo egentlig utfallet på forhånd [ :o )]

Har rett å slett blitt lite fisking på meg i det siste [V]

Var en tur nede i strømstad i helgen og fikk slengt ut snøret men det ble med en liten sø.

Blir nok en tur eller to til helgen for da skal jeg til Stavern. Kanskje gjør jeg forsøk nummer to på HA [ ;) ] Du får si ifra hvis du skal oppover så får vi ta en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meldes om fisk på 1,1 1,5 2,0 og 2,0 på søndag, så havabborfisket er ikke over for i år folkens, men sluttspurten nærmerer seg nok, så for de som ikke gir seg så lett er det fortatt muligheter.

(Ment som inspirasjonspost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.