Gå til innhold
Fiskersiden

"live" oppdatering av fangster i Mandal og Vänern


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

Her vi det bli oppdatert fangster fra turen til Mandalselva (fra 1-4 sept) og fra Trollin konkurransen i Vänern (3-4 sept).

Blir en knallhard inter konkurranse mellom båtfolket og landkrabbene.

Det er tre båter på Vänern og 10 fiskere i mandalselva.[ :D ][ :D ]

Vänern's båter + fisketid

Team Acme: Thile og Blydonkern

Team Trolla.nu: LDV med matros Trond

Team Hareide: Trond, broderen og Holsten

Total fiske tid for helgens konkurranse er 18,5 timer, 10 stenger pr. båt, gir for 3 båter 555 stangtimer, trekker en fra gangtid osv blir nok effektivt antall stangtimer atskilig mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første rapport er fra Mandalselven:

Ford har fått 2 laks(svidder) den ene på 1.8 den andre ikke veid da den ble satt uti igjen.

Caddis har mistet 2stk. Caddis rapporterer om store mengder nygått mellomlaks på elva...

ErikR fikk en svidde igår før de andre ankom. Det er visst mye folk i elva...

2.sept kl 14-Ny svidde landet 1.8kg luset...

2.sept kl 17-Ny svidde landet, 2.6kg og lusete Hauge

Total pr kl 22:20 2sept:

Even laks 4.7kg

Ford_prefect 1.8 og 2.5

Aasmund 1.3

ErikR 1.6kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagsrapport fra Thile

Stille på morgenen med litt vind mitt på dagen men stilnet så av.

Det er nå helt vindstille og sol.

Det blir nå skalldyrsaften med masse god drikke.

Fangst oversikt.

Team Acme: 5 gjedder, 1 abbor

Team Hareide: 1 Gjedde på +7kg og +100cm

Team Trolla.nu: 0 fisk [ :D ] [ :D ]

Det har vært dårlig for samtlige 40 båter.

Største fisken (ørret eller laks, usikker [:I]) var på 3 til 4 kg.

Så nå krysser gutta fingra for en sterk forbedring i morgen.

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aej:

even og helge går med sluk idag tror jeg. forbanna slukdengere!!!hehe:) men de tok nå på fluer ala erik igår såvidt jeg vet.

caddis har tatt på sierra gorva str 9.

min svele veide faktisk 1,1 og er den minste jeg noensinne har tatt:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet ut av tellingen sånn totalt sett siden torsdag, men siste døgnet( igår til i dag) på Holmesland fikk vi 7.... Jeg fikk 4 i går og en i dag jeg rett før jeg tok kvelden nå i sted, på 1.5 kg og full av lus.... Alle på flue selvsagt.

Caddis imponerte stort med krigsdans i vadere etter sine 2 som han tok på morgenen i dag. Kunne fiske den gutten der:)

Mener Aasmund ymtet på at vi var oppe i 16 på flue i alt....

Vannet forsvant i løpet av dagen... nå nede på rundt 25... Har et nytt døgn på Hauge A fra 18, Alv overnatter i bua:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skal man si, fisk ble det i hverfall.

Tror alle sammen har hatt en meget fin tur selv om ikke alle fikk fisk, men alle har kjørt fisk.

Helge S og Even kan sine saker og at Troll38 lykkes til de grader var utrolig morro.

Pero , er det noen som kan speye med enhånds stang så er det han, faktisk det råeste jeg har sett[ :P ][ :) ]

Må gi en stor takk til alle som har bidrat og hvert med på turen.

ErikR som har bidrat stort på fluebinder fronten, noe alle satt stor pris på. All fluefanget fisk ble tatt på fluer bundet av han.

Aasmund som har hjulpet til med kort og tilgang til gode fiskeplasser.

Carl,Kim,Even,Helge,Christine,Flemming,Espen,Alv en stor takk til dere alle sammen for en glimrende tur. Jeg håper at vi alle og kanskje flere til ses igjen neste år.

Det har blitt tatt mengder med fine bilder og det vil komme etterhvert.

glemte å takke Marius (bikkja til Troll38)

Dette er fra fisket i dag tidlig måtte bare legge ut et bilde.[ :D ][ :D ] Tekst og flere bilder kommer på en egen rapport.[ :) ][ :) ]

04092005211634XrJViT8r3an3.jpg?52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skal sende meg bilder, vennligst send meg en PM, så skal dere få en e-postadresse dere kan dele albumet til på Fotoknudsen. Og evt assistanse om det trengs. JEg har en tanke at jeg samler inn bilder, så kan jeg legge opp alt på en Fotoknudsenkonto og dele med dere alle, slik at man kan hente de bildene man ønsker fra turen...

Og takk for en fin tur alle sammen - håper alle kom seg vel hjem.

(Og alle maser om jeg fikk noe? - Joda, jeg fikk veldig mange fine kast. Litt synd Caddis hadde plassert meg på, ehh var det Fuskeland F(iskelausa) det het?!) Ikke akkurat det jeg forbinder med fluesone, da man som regel er avhengig av at vannet flytter på seg og da helst NEDOVER elven! Eller jeg kunne latt være å være så sta og fisket noe annet enn flue.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ta litt igjen der Espen, Drag i elva ??Der du fisket er vel kanskje en av de finest sonen og fiske i når det gjelder flue, det som er viktig er at man prøver å lære seg flere teknikker for fluefisk en at elva skal gjøre hel jobben.

Vi var noe uheldig med vannstanden men slik er det jo ofte[ :) ]

Når vi kom til vallet første dag så kom det vel to dansker og ja de hadde fått fisk, en på flue og de hadde mistet en, men det kan jo være at de behersker forskjellige forhold[ :P ][ :) ]

Og du Espen[^] hvor fisket du lørdagskvelden ??? mmmmm jo der jeg fikk min to i dag mmmmmmm [|)][|)]

Sååå ja da, nei da vettu men jaa da [8D] såå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.