Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering for Sø i saltvann


heskoe
 Share

Recommended Posts

Ja, da har jeg fått klarhet i alt! I løpet av hælja legger jeg inn nye bilder+bindebeskrivelse/evt omtale inn på en egen tråd.Kanskje

jeg bare skal kalle det heskoeringen? Siden det var han som startet det hele?

Og til deg Trollet: flua blir sendt i morgen(en dag senere enn lovet)[ :D ].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 259
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker f flua Brage! setter pris på at du sender en gang til, og denne gangen klarte jaggu posten å holde fingrene unna flua![ :D ][ :D ]

har fått prøvd ut noen av fluene og det var ei flue som ga MYE respons. prøvde så de andre og da ble det stille...

satt på denne igjen, og jaggu var fisken etter igjen!

SALTY PINK av Harald Larsen

281020052356065TJLr4cg4nWM.jpg?13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

takker f flua Brage! setter pris på at du sender en gang til, og denne gangen klarte jaggu posten å holde fingrene unna flua![ :D ][ :D ]

har fått prøvd ut noen av fluene og det var ei flue som ga MYE respons. prøvde så de andre og da ble det stille...

satt på denne igjen, og jaggu var fisken etter igjen!

SALTY PINK av Harald Larsen

281020052356065TJLr4cg4nWM.jpg?13

Hei Kimi.

Det var godt å høre at du hadde respons på flua mi.Prøv og bind den på krok 8-10 også.Har hatt mange SØ på Salty`n.Har fiska litt ved Ølberg stranden og der mista jeg min største SØ på Salty Pink.Fortommen gikk tvert av da den røska noe sinnsykt og jeg sa mange stygge ord da ja.

Hvor fisket du eller er det hemmelig ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var den rosafargen da[:X][ :D ]

på denne tiden av året blir det litt fiske inne i de grunnere fjordene her på vestlandet. nøyaktig hvor kan vi ta på PM.[ :D ]

ølberg og de andre strendene kjenner jeg godt, og kan peke ut flere gode plasser.

profilen din viser jo at du bor en annen plass enn her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trollet

Fikk Flua til Tom i dag, vet ikke om det var andre forsøk?? Det er nemlig umulig å se dattostempelet på den. Tusen takk!!

Da mangler bare to!

Ja,det var 2. forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, SP har gitt meg bra med fisk.Noen virkelige bjesser har gapt over denne flua:Og så enkel å binde da! Det er det som er fluebinding! En annen av Haralds fluer dere bør prøve ,er Dekorsilda.Noen ganger har denne funket bedre(har i hvertfall følt det slik).Enkelte perioder er det kun SP og Dekorsilda som har funka.

Jeg var forresten ute en tur i dag,og fikk 7 sjøørreter av ymse str og kondis.Den største 2,3 kg.Prøvde en rekke fluer,bl a en del

av de fluene jeg fikk via flueringen,men fisken var sær.Begynte med Breisilda(liten),fortsatte siden med SP,Strandflua,men fisken fulgte bare etter.Prøvde også noen rekeimitasjoner.

Prøvde også Høstflua II,selv om jeg innerst inne vet at det ikke er tia for denne nå.Nei,det var akkurat det samme i dag som det var på samme tia i fjor: en litt spesiell(snål)stor oliven børstemarkimitasjon trukket inn i superlange,-og forholdsvis kjappe drag(!):litt pussig,da denne inntrekksmetoden ikke akkurat er det man forbinder med disse fluene.

BBO'en var den flua jeg tok desidert mest på nov og des i fjor,og nå

har det begynt på samme måten.

Skal ut igjen i morgen,og da skal resterende fluer fra flueringen

testes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

det var den rosafargen da[:X][ :D ]

på denne tiden av året blir det litt fiske inne i de grunnere fjordene her på vestlandet. nøyaktig hvor kan vi ta på PM.[ ;) ]

ølberg og de andre strendene kjenner jeg godt, og kan peke ut flere gode plasser.

profilen din viser jo at du bor en annen plass enn her??

Hei Kim.

Jeg er vokst opp i Stavanger og kjenner noen plasser jeg å [ :D ]

Kommer til og være endel på de traktene fremover, min mor er ikke helt i form så da må vi trå til.Tror du hun vil flytte på seg,å nei du ikke den dama.

Da tar vi en fisketur Kim eller......

Her hos meg er det kaldt og litt snø,må si jeg savner mildere klima for fiske osv,he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av troutman

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

det var den rosafargen da[:X][ :D ]

på denne tiden av året blir det litt fiske inne i de grunnere fjordene her på vestlandet. nøyaktig hvor kan vi ta på PM.[ ;) ]

ølberg og de andre strendene kjenner jeg godt, og kan peke ut flere gode plasser.

profilen din viser jo at du bor en annen plass enn her??

Hei Kim.

Jeg er vokst opp i Stavanger og kjenner noen plasser jeg å [ :D ]

Kommer til og være endel på de traktene fremover, min mor er ikke helt i form så da må vi trå til.Tror du hun vil flytte på seg,å nei du ikke den dama.

Da tar vi en fisketur Kim eller......

Her hos meg er det kaldt og litt snø,må si jeg savner mildere klima for fiske osv,he he.

klart vi skal få til en fisketur eller tre når du er over på rette sia[ :D ]

håper det går bra med mor di[ ;) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.