Gå til innhold
Fiskersiden

19 - 25 Juli, Bergen og omegn


Remy
 Share

Recommended Posts

Denne uken skulle brukes til fiske på Sotra og området rundt. Havfiske med Kjell var også peilet inn. Men desverre, da vi dro ut de to gangene var været ille og skikkelig ille. Sjøsyke og ubehag ruvet i båten og Kjell fikk dratt opp en liten brosme før vi måtte innse at det ikke gikk. Dermed gikk vi innaskjærs og fisket en del sei ved oppdrettsannlegg. Moro lel....

Resten av tiden gikk med til fluefiske, tok noen små laks og noen regnbuer, en sjøørret, ca 170 lyr fra 400gr til 5kg. Også mye småsei lot seg lure av flue. Ellers så ble det mange nye arter på meg på flue. Berggylte, brungylte, grønngylt, bergnebb, sypike, rødnebb og blåstål. Den ene bergylten var på 960 gr og dro som pokker, men var ut og inn av tangen egentlig som utgjorde den store fighten. Var deilig å få artene notert, for kjedeligere fiske har jeg ikke opplevd og mer rare blikk der jeg står med utstyr verd tusenvis av kroner og fisker opp småfisk langs bryggekanten med en marflo str 16 i enden av fortomen.

Nå er den ferien over, og jeg er tilbake i Oslo :D:D :D:D Jippi!!! Her er fisket som ALLTId godt, og den artsrike, varme, fine, nydelig oslofjorden byr alltid på noe. Godt vær er det her og.

Fisketuren med Magne SK og Hansi var hyggeli, synd med været som stoppet den. Middag var seff obligatorisk hos Svein, og der ble det vartet opp med Hansa, Rødvin og deilig Elggryte. Takk takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat: Middag var seff obligatorisk hos Svein, og der ble det vartet opp med Hansa, Rødvin og deilig Elggryte. Takk takk....

Bra maten smakte Remy! Alltid hyggelig å prate fiske med deg.

Fiskersidenfolk er alltid hjertelig velkommen på hjorte/elg-gryte når de er i Bergen.

Er nettopp kommet hjem etter en uke på Hardangervidden. Behøver vel ikke å si at det var helt KANON!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var da utaskjers og dregget opp, men da den store blåsa som vi hadde på dreggtauet omtrent forsvant under i bølgene og de største bølgene slo oppunder fenderlisten framme på baugpartiet var det ikke noe gode fiskeforhold.

Må jo legge til den litt spesielle opplevelsen vi hadde lenger inne.

Alle 3 fiskerene satte fast i et Breiflabbgarn på 70 meters dyp og ved godt teamwork fikk vi garnet opp i båten og løste ut krokene.

Remy har vel noen bilder av 3 stenger i helspenn og kjempende fiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.