Gå til innhold
Fiskersiden

Vadebukser, hva er best ??


noetteliten
 Share

Recommended Posts

Heisann !!

Etter at 1 av medlemene her har konvertert meg fra haspel til flue fisker - (tok min første ørret på tørrflue forrige helg... nei, vil ikke snakke om størrelsen:)) - er jeg på jakt etter vadere, tenkte på en variant som gikk over beltestedet, men det er mye å velge i.

Bruken vil bli både i rennende & stillestående vann, fra tidlig vår, til sen høst :)

Trenger sårt anbefalinger fra mer rutinerte "vannløpere"

-takker & bukker for innspill-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer med et innspill ang. pvc, neopren og pustende vadere.

pass på at du går for det siste. startet min karriære med pvc-vadere. de er lette, men som alt annet regntøy som ikke puster, du blit vår av svette og kald

neopren fungerte bra om vvinteren og våren, men blir alt for klamme når du beveger deg my eller det er varmt.

legg pengene i pustende vadere, gjerne vision, så får du vanvittig mye igjen for det... jeg har svettet for å finne ut dette.

g.loomis sine vadere er greie og har en grei pris. men se etter tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å gjøre dette vanskeligere enn nødvendig (søkefunksjonen gir deg mange svar) men kan kort nevne at jeg har eid PVC-vadere, billige sett fra Sølkroken, Aktiv Fritid sine CoolWater sett og toppmodellen fra GuideLine. Kortversjonen er på en skala fra driit til ubrukelig! Ingen av disse produktene holder mål på en eller flere vesentlige områder!

De siste årene har jeg brukt Simms Classic Guide og kommer neppe til å bruke noe annet. Buksene er behagelige å ha på, de har en passform som er riktig, de puster godt og har så langt vart i to meget aktive år uten antydning til problemer! Hadde jeg visst det jeg vet i dag, og kjøpt Simms vadere med en gang, hadde de heller ikke blitt så dyre (tenk på alle pengene jeg har kastet bort på dårlige produkter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !!

Hjertlig takk for kjappe & seriøse responser, må nok si meg enig i at man blir hekta på tørrfluefiske, (skal til Valdres om noen timer), ingen vei tilbake her nei...

Fikk ihvertfall det svaret jeg ventet... LEGG PENGER I VADEUTSTYRET, så turen blir nok innom endel forretninger til uka, (må lete etter høsttilbud)....

takker&bukker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig bra erfaringer med Guideline Breathex. Har både dagen modell og den første modellen fra 1998. Brukes forholdsvis mye i ormåder med skarpe steiner og berg. Er veldig overrasket over hvor mye de tåler. Har også en Simms Lightweight bukse jeg er godt fornøyd med, men ikke like god passform som den nye Breathexen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Må henge meg på anbefalingene om Simms, ellers har jeg god erfaring med Scierra Blackwater. Og så kommer vi med en ny Gore Tex vader neste år fra Italia, vi gleder oss til å høre tilbakemeldingene når vi får den inn utpå nyåret! Prøvene ser MEGET bra ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av elPerro

Noen som har erfaringer med vadebuksa fra Streamstix?

http://www.streamstix.no/vader.htm

elPerro

Har kun testet de på, føltes HELT OK. Uten å ha prøvet de i vann, så kan jeg ikke uttale meg så mye om det. Men fra de jeg kjenner, som har prøvet disse, så er de veldig bra. Men hakket under SIMMS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Marius-

sitat:Opprinnelig postet av elPerro

Noen som har erfaringer med vadebuksa fra Streamstix?

http://www.streamstix.no/vader.htm

elPerro

Har kun testet de på, føltes HELT OK. Uten å ha prøvet de i vann, så kan jeg ikke uttale meg så mye om det. Men fra de jeg kjenner, som har prøvet disse, så er de veldig bra. Men hakket under SIMMS

Nå er jo prisen noen hakk under Simms også... Jeg har fått anbefalt de av en kompis...men får se...

elPerro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte snowbee vadere i fjor høst under høstsalget. Fisker mye i fjorden (saltvann). Allerede nå i vår begynte de å lekke. Sømmene holdt ikke mål. Fikk nye på garantien, og så langt ser det bra ut. Lurer på om det var jeg som var uheldig, eller om dette er et dårlig produkt. Tror ordinær pris er om lag kr. 2000. Andre som har erfaringer med dette merket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått kjøpt meg pustende vadere (har noen gamle neopren som er 15 år gamle og like fine). Det var en ny verden og kan absolutt anbefale Vision... Har bare brukt de i en halv sesong, så har ikke fått testen holdbarheten enda. Men legg penger i det og kjøp noe skikkelig. Fisketuren blir enda bedre med skikkelig utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite off-topic innlegg:

Jeg har lenge hatt et par vadebukser (Sølvkroken et-eller-annet) som har lekket som ei sil.

Jeg vrengte buksa, la den oppi badekaret som var fylt med vann, og så så jeg at det pipla opp lufta fra baken, begge knea og i begge sokkene! Wow! At det var så mye høl i de, visste jeg ikke!

At det var hull i sokkene, har nok noe med at jeg har brukt et par GAMLE joggesko, som var hølete riktignok.

Er det andre måter å skjekke hvor høla er?

Og hvordan skal man lappe disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.