Gå til innhold
Fiskersiden

Vadebukser, hva er best ??


noetteliten
 Share

Recommended Posts

Så må vi vel ikke glemme at nøtteliten her er nybegynner i faget og skal ha seg et par vadere som kan brukes fra tidlig vår til sen høst. Hvorfor glemmer dere helt neoprenvadere. Byttet ut mine neoprenvadere med faste støvler så sent som for et par år siden. Har faktisk savnet disse ved flere anledninger enn jeg har takket herren for de nye pustende (som seff. er mer behagelig ved lengre forflytninger sommerstid). I hvertfall de gangene jeg har undervurdert vanntemperaturen og droppet fleecebuksa for enkelhets skyld. Med neoprenvadere m. faste støvler har du alt du trenger i én billig pakke. Ikke fleecebukse, ikke løse støvler.

Dr.Fish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du ennå ikke har handlet, så ville jeg ikke anbefale deg en "hoftemodell" om du nærmer deg 50 (hoftene blir liksom borte, og buksa har en tendens til å "sige" ) ;) ( greit med høy bukse i regnvær, de fleste kan rulles ned å låses med belte )

Simms har en Guide hoftemodell. ( Guide buksa er iallefall top ) Vanskelig for meg som laksefisker å gi råd til en "lyng kryper". Neoprene er vel litt tungt, hvis du går mye. Løse sko med Aqastelth såler er å anbefale ved mye "marsing", filtsåler slites fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bortkastede penger å kjøpe dyre Gore-Tex vadere. Disse puster bare når de er kliss nye og når du bruker dem på land hvis de ikke er våte. Gore-Tex i vadere er etter min mening en kjempe bløff og ett eksempel på utmerket merkevarebygging.

Mitt råd er: Kjøp lettvektsvadere i ikke pustene matriale og lær deg å lufte ut fuktighet ved bruk av åpningen.

[ ;) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.