Gå til innhold
Fiskersiden

02.08.04 Havabbor


Remy
 Share

Recommended Posts

Tok en tur ut igjen kl 03:00 i dag. Dette var en av de bedre ha turene jeg har hatt. Lå på samme sted (utrolig for meg å være) og dro 9 havabbor. Størrelsen lå på 44 - 58 cm, den største mega feit. Merket 8 av de mens en ble med hjem som mat. Bra fight i de alle, men den største var rund som en kule. Synd jeg ikke fikk veid den, for den veide nok en del. Dro frem kamera for å ta bilde av den mens jeg holdt den, men den sprellet, stakk med og jeg glapp den. Men har noen bilder av en annen på 56cm som jeg legger ut litt senere, skal bare sove litt først...... [|)]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som dere har et psykt bra fiske etter HA i Indre O-fjord, har jo gått rykter om det lenge nå. Bare sløft av meg som ikke har vært å prøvd, er jo bare en time unna, men nå i august drar jeg med jolla innover for å hard fisking! Her hjemme(Sarpsborg/Fredrikstad) blir det bare sporadisk tatt noe HA. Det blir vel ikke fisket så seriøst etter dem heller.

Skal ikke mase om hot-spotts o.l da jeg vet hva dette innebærer blandt SPORTSFISKERE! Men et spørsmål til dere "Guruer"(Remy)har jeg;

Trives HA best i litt brakkvann, eller i ramsalt vann? Eller er dette i forhold til vann temp. som hos SØ?

Litt mere synkesnøre enn interm. er vel også å foretrekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre Oslofjord er ikke så salt at det gjør noe og mine hotspots er ikke nevneverdig i nærheten av ferskvannsutløp. Fisken ser i midlertid til å stikke mot dypet når kulda nermer seg og kan derfor ikke sies å følge samme mønster som f.eks sjøørret......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iNTERMEDIATE er hva jeg selv fisker med, men også synk 5, men det er en stund siden jeg har brukt det nå. Selv om det er merkverdig lite overflate aktivitet i overflaten, tar de rett under helt uten forvarsel. Har også prøvd å fiske av bunnen, men ikke med hell. Terje gjør dette, men da midt på dagen, kanskje det er cluet for dagfiske med sakte inntrekk. Brakkvann eller ikke, de stedene jeg fisker er det ikke mye brakkvann, langt unna elver og utos, men blir jo tatt ha inne ved bryggene i oslo havn der akerselva renner ut, samt lysakerfluene og lysakerkilen. Ang hotsport, hele indreoslofjord, alle øyer, skjær, undervannsteiner kan du få de på, ingen vanskelig fisk å få når man først har funnet den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, artig med HA. De jeg vet om som har blitt tatt her hjemme er blitt tatt i mere brakkvanns områder, typiske SØ plasser tidlig vår og sen høst!!! HA'en er nok ikke like vandlig i Sarpsborg, Halden og Hvaler området, men den kommer[ :) ] Skal i alle fall rapportere fangster fortløpende til dere framover.

Men nå får jeg se til h... å komme meg ut å fiske i steden for å sitte her å pjatte, blir jo ikke no HA av det[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.