Gå til innhold
Fiskersiden

Jubileumsharr, Røros, 17.09


SMS
 Share

Recommended Posts

Våknet vesentlig mer opplagt i dag enn jeg hadde fryktet, og bestemte meg for å ta en impulstur etter harr i Glomma siden den for en gangs skyld var ganske pent vær. Kom meg av gårde i 13-tida, kjørte først til Os, men her er fisket forbudt etter 15.9, prøvde så ved Galåen, men det virket helt dødt i området her. Så tre svensker som fisket litt nord for Røros på veien sørover, og dro tilbake hit. Selv om jeg synes flue er morsomst og harr er en typisk fluefisk så ble det til at jeg satsa på meite ut fra tidligere fangster.

Satset på trotting med kombiner mark/mais som agn, brukte vadebukse og forsøkte å fiske i de dypeste rennene i strømmen. Etter å ha justert dypet et par ganger fikk jeg min første og hittil eneste harr:

IMG_0882.jpg

IMG_0883.jpg

Vesentlig større enn jeg hadde håpet på å få i dag også, 660 gram, og ny art, nr 70 - en jubileumsharr! [ :) ]

Utrolig flotte områder nord for Røros, håper på å få tid til flere turer i år - da også med fluestang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyer meg i støvet Sverre. Du hadde kanskje et lite forsprang på meg, og selv om jeg hadde forhåpninger om å nå 70 arter før deg, så måtte jeg bite i gresset. Utrolig moro at du har passert de 70 nå. Ser fram til neste år, når jeg selv forhåpentligvis gjør det.

Si fra neste gang du har tenkt deg oppover...da pakker jeg fluestanga og blir med!

Vilhelm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei impulstur det, Sverre! [ :) ]

Blir ofte bra når man bare kaster seg rundt og bråbestemmer seg! Kan vel vanskelig se for meg noen bedre måte å bruke en ledig lørdag på. [ :) ]

Gratulerer med nok en art. Begynner å se respektabel ut den lista di nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Bøyer meg i støvet Sverre. Du hadde kanskje et lite forsprang på meg, og selv om jeg hadde forhåpninger om å nå 70 arter før deg, så måtte jeg bite i gresset.

Jess Vilhelm, hadde nok et forsprang på på deg ift ferskvannsarter, men det skulle bare mangle siden jeg har vokst opp 200 m fra Norges nest mest artsrike elv. Du mangler toss alt mange meget lette ferskvannsarter som f. eks. sørv, asp osv...førstemann til 75! Ok? [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.