Gå til innhold
Fiskersiden

Fluer


Profisher-Anders
 Share

Recommended Posts

uansett så bør du generellt sett bruke mindre fluer på dagtid enn det du gjør på kvelden. er ikke alltid så nøye hvordan flua ser ut. størrelse og oppførsel på flua avgjør alt...som vanlig..

hva med å prøve fluer med brun/grå vinge og hvit hale? målet mitt er å ta laks på tørt. har ikke hatt den helt store responsen ennå men...

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis smått som gjelder på dagtid i små sommerelever, selv om det i hovedsak er regelen. I Gaula hadde vi ikke spes mye vann og solen skinte fra klar himmel. "Alle" fisket små fluer, så jeg tenkte jeg skulle forsøke noe annet. Jeg kjørte på en tube 2" og det ga resultater. Det var en Green Higlander variant. Ikke langt unna den Frødin lager i videoen.

Normalt bruker jeg lyse fluer på slike klare dager. Noen elver er "grønne", mens andre er "blå", dvs at innslag av grønt i de lyse fluene er det beste, mens andre har blått/hvitt/sølv som gode fluer på slike dager.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har haft god respons på 1/2" tube fluer med gull krob og Spey hakcel på fronten.

Vingen skal være fra bunden Orange-Grøn og swart mixed med flash og 2-3 gange så lang som tuben.

green Highlander er også en farvorit.

Om Natten er det sunray shadow eller en tube på 1" ( hvid rør) med hvid under vinge og svart overvinge

Liker bedst store fluer i store elve uanset temp. i vandet.

har fået laks på begge fluer med vand temp op til 20 Gr.

God fornøjelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.