Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor mange arter over 5 kg?


Recommended Posts

  • Svar 321
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm... Ettersom kniv og hender ikke er godkjent i denne sammenheng må jeg vel redusere noe (tar bort breiflabb på 16,2 og steinbit på 6,5...)

Da står jeg igjen med norsk og stangfisket:

Torsk 14,4 kg

Laks 10,5 kg

Lyr 9,5 kg

Lange 8,8 kg

Gjedde 7,7 kg

Sei 6,9 kg

Pigghå 6,6 kg

Kolje 6,6 kg

Brosme 5,5 kg

Det er da en start for min del i hvertfall. Og i februar blir det agnfiske i 120 meters renna utenfor Dolmøy på Hitra, så det kan komme "rettelser" etterhvert her...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker om samme fisken ja...

Klippet i fra nrek lista til villmarksliv:

Hyse 7,413 Harald Lüdecke, Tyskland Tysnes 15.03.2005

Lurer på om jeg ikke vet akkuratt hvor ja... ble vel tatt en lange på rundt de 30 av samma gjengen på omtrent samme plass.

må se om jeg ikke får tatt meg en tur og 2 dit i løpet av våren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg ikke vet akkuratt hvor ja... ble vel tatt en lange på rundt de 30 av samma gjengen på omtrent samme plass.

må se om jeg ikke får tatt meg en tur og 2 dit i løpet av våren

Ikke så langt unna. Men dette er lenge siden. Jeg var bare guttungen, og fisken gikk rett i kverna og ble nyyydelige hjemmelagede fiskeboller husker jeg. Både hysa og min største lyr ble tatt på ytterste skjæra i Frøyfjorden, på linja mellom Kvenvær og Frøya Fyr omtrent. Heh... Hysa var jo ikke den største fisken på den turen en gang. Fatter tok en lyr på straks over 9, og da lina skar seg nedi rullen ble det bråstopp, og gubben fór nesten på havet etter den!

Ta deg så absolutt en tur ut i Frøyfjorden. I vinterferien skal jeg fiske med agn på 120 meter med tynn kevlarline der, og forventer selvsagt storfisk... :)

Endret av TURUT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg så absolutt en tur ut i Frøyfjorden. I vinterferien skal jeg fiske med agn på 120 meter med tynn kevlarline der, og forventer selvsagt storfisk... :)

Hvorfor ikke dypere? Fikk morsom, flat bruskfisk på 330 meters dyp der sist høst. Kevlar, seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.