Gå til innhold
Fiskersiden

Grunnfòr og agn


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Denne tråden er inspirert av Sutertråden til Remy, men spm gjelder vel så mye karpe som suter.

Et spm angående foring og PVA. Hvis man bruker grunnfor og partikler f.eks i pva-pose, er dette tilstrekkelig eller forer dere i tillegg til dette. Ser for meg at man sjekker agnet etterhvert, og kan fylle opp ny pva-pose.

Og så et spm angående bruk av markør. Hvordan forankres denne? Og kan den også være i veien, man kan jo sette seg fast i denne. Jeg pleier å finne meg noen punkter i terrenget som siktepunkt, men er litt nysgerrig på markørbruken. Noen som vil dele av sin erfaring? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Markøren: Den er en stor gjeddedupp faktisk fra fox. Den er oppankret med et stjernebly på 70gr og markøren setter jeg alltid 2 meter BAK der jeg forer. Når jeg forer opp en plass legger jeg foret på steder jeg vuderer som hotspots, grus, stein fastbunn av slag, gjerne nærme vegetasjon. Grunnen til 2 meteren er at (med min dyktige kasting) legger søkket og agn rett ved duppen, strammer snøret mens det synker. På denne måten får det en pendelfunksjon slik at fortomen blir strukket ut fra søkket og ligger bra! 2 meter viser seg å holde på vann dyp fra 1 - 3 meter.

PVA: Når plassen er foret opp og man har fått fisk, er det fortsatt mye grunnfor igjen på plassen. Det man da putter i pva posen er knustebolies, delte bolies, hamp som er delvis tørr (som alikevel synker), pellets eller hva du nå måtte ønske. På den måten forer du med det fisken sikkert spiste da den var inne på plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.