Gå til innhold
Fiskersiden

Måtte vise Hunter min nye arbeidsplass...


truttakiller
 Share

Recommended Posts

Tok med meg Svein til den arbeidsplassen min i kveld, og de ble en artig tur :D

Det begynte veldig dårlig med bare bergnebb :rolleyes: Samme på Svein, men han klarte også å dra opp en liten dvergulke. Da bestemte vi oss for å kjøre bort til en flott kai som ligger tre meter fra den nye arbeidsplassen min.

9741_s.jpg

dvergulke

Og da skjedde det saker og ting.... Svein begynte å dra opp gylter, og stoppet ikke før han hadde dradd opp 18 stk :blink: Og av de var den største 1560 gram. ( han fikk sikkert 8 over kiloen) Hunteren fikk også dratt opp en rødnebb og to fine lyrer som skal på pannen i morgen.

9742_s.jpg

gylte på 1560 gram

Jeg sleit litt mere med de pokkers gyltene, og fikk bare opp en 4 - 5 stk. Men den største var 1610 gram, men jeg slo jo Svein ;) Fikk også tre flotte lyr, en torsk og en pen blåstål.

9740_s.jpg

9743_s.jpg

Takk for turen Svein, så blir det vel lyr til middag på begge to i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin tur, blir ikke lettere å sitte på jobb her på Stord, med fulle skotter på alle kanter etter den rapporten.

Flytedressen og regntøyet ditt ligger hjemme hos meg, du glemte de i takboksen etter siste congerturen vår.

PS: Det er vel berggylter på Stord også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikker på at dersom eg kaster ut et agn, så kommer det til å være en full skotte som tar det, og ikke en fisk :angry:

Ja ja, en full skotte fighter vel bra på en UL stang han også :)

Vi får teste ut noen congerplasser når du kommer hjem Erling, jeg har fått flere gode tips litt lenger inn i fjorden ;)

Ps: Torsken jeg fikk spytta ut en liten flyndre som vi tror var en lomre! Håper det, for den har jeg ikke på lista mi :o Får ta den i lunsjen en dag :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri jeg har fått så mange gylter på engang. Plassen virker veldig spennende og fortjener nok et besøk ellr to til.

Takk for turen Øyvind.

Og nå er Rønsingen hjemme igjen også, så nå kan hele Bergensmafiaen samles igjen. Mistenker at det blir allerede i kveld. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.