Gå til innhold
Fiskersiden

Kjerringvik


Triturus
 Share

Recommended Posts

Skulle gjerne ha avslutta ferien med en småfrekk rødhai, men sånn ble det nå en gang ikke. Får ta det opp igjen seinere. Idag valgte jeg bort grumsete brakkvann til fordel for brenninger og tareskog, nærmere bestemt i Kjerringvik.

I tankene hadde jeg flatfisk, og fant frem paternoster-takler med str. 4 aberdeenkroker. Det skulle være mulighet for fjesing også, da LasseB fikk flere av denne her i fjor.

Det var mye småsei i farta idag, samt en og annen småtorsk. Endel av småseiene hadde fått besøk av torskens gjelleorm. Utrolig fascinerende organsime, spennende for en ung zoolog å treffe på disse.

Bilde%20018,%20liten%20(600%20x%20459).jpg

Lite visste gjelleormen om at den hadde bomma på arten.

Noe kjempebett var det ikke idag, men hadde nå håpa på - nesten regna med ei og annen sandflyndre, men ikke tale om. Ved agnsjekk kom det opp en overraskelse i form av ei snerten fløyfiskhunn.

Bilde%20007,%20liten%20(600%20x%20251).jpg

Merket knapt at den hang på, og veide 70 gram.

Alltid morsomt med nye arter, og denne kom virkelig uventet. Grådig var den også.

Bilde%20008,%20liten%20(600%20x%20503).jpg

Etter dette døde det hen, og kun to-tre mikrotorsk ville ha reke til middag idag.

Det ble en fin slutt på juleferien, gleder meg til å prøve denne plassen rundt påsketider. Imorgen går toget nordover til Trondheim, der andre utfordringer venter!

Bilde%20023%20(400%20x%20600).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny art, Irvin. Kjerringvik er et spennede sted syns jeg, og mangfoldet der er stort. Martin har tatt litt av hvert der også. Men slik jeg har erfart det, er Kjerringvik et av de stedene som alltid leverer (sand)flyndre. Regna det nesten som en selvfølge at rapporten din innehold ei flyndre eller to, faktisk. ;)

Fine bilder som alltid.

Endret av LasseB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fløyfisk!

Fantastisk spennende plasser i kjerringvik. stømmende odder,rolige viker og veldig bra bunnforhold de fleste plassene for bunnmeite.

Blir en del fisking i samme område fremover.

Artig fangst forresten,jeg ante ikke at det fantes fløyfisk i området. Så jeg bukker å takker for infoen du deler ;)

Jeg har tilgang på alu båt like i nærheten,så send en pm neste gang du skal fiske der igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.