Gå til innhold
Fiskersiden

Utenlandstur


Hunter
 Share

Recommended Posts

Neste år er gamlefar 50 år og i den anledningen har jeg ymtet frempå i forhold til konemor at jeg ønsker meg en uforglemmelig fisketur.

Jeg må innrømme at jeg ble fristet til en tur til Ebro da jeg så CB, Grutle og Sollien i Ebro.

Andre reisemål som frister er Canada, Alaska, Chile osv.

Noen som har hatt noen slike turer og kan gi meg litt feedback?

Jeg er åpen for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er karpefiske interessant har du jo brått 1000 forskjellige alternativer.

Det er absolutt av interesse.

Både Grønnland og Legoland burde være noe å tenke på, Argentina, ikke mye tusenbrødre i elvene der.

Hva kunne du tenkt deg å fiske da?..Ebro er jo en enkel affære, tøff fisk... :lol:

Karpe, malle, alt av eksotisk, store Sø osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanjolene fisker ellers mye diger gjørs samt black bass i Ebro. Vi så mengder med bass når vi var der. Men havner du på rette plassen og rette tida i Ebro skulle du være garantert både voksen malle og karpe. Men det er klart at Canada med stør og laks ikke er helt feil det heller. Evt fiske i sjøen i Alaska. Kveite, laks og salmon shark. Men prisnivået blir da et helt annet. Eller du kan gjøre som kona til Per og sende gubben til Ascension når han rundet 60...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg og to andre fiskekompiser er nå i planleggingstadie for en tur til Canada til neste år. VI har betemt oss for å fly inn til enten Store Slavesjø eller great trout lake. ( Blir vel mest sansynlig Great Trout Lake)

Etter at vi ble inspirert av Lars Monsen sin tur igjennom hele Canada. Hvis du ikke har sett den filmen anbefaler jeg den på det sterkeste.

Vi har planer om å være der inne i 3 uker. Og etter litt research som vi har gjort er det fult mulig å dra X antall ørret som bikker 10 kg grensa der inne.

Jeg tror vi kommer til å lande på ett budsjett mellom 35-40.000 pr pers på den turen. Da er alt tatt med fra vi reiser fra Norge til vi er tilbake igjen.

Du kan få billigere turer også, men da er det ikke så langt ut i vilmarka og ikke så stor fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter litt research som vi har gjort er det fult mulig å dra X antall ørret som bikker 10 kg grensa der inne.

Den researchen tror jeg dere kommer til å ryke på gitt. Dere har vel ramla i den klassiske fella der dere tror at Lake Trout = ørret. Vel, det er det ikke , men derimot canadarøye. Men DE finnes i enorme mengder opptil rundt 40 kilo der oppe.

PS: Brook Trout er heller ingen ørret, men amerikansk bekkerøye.

Forøvrig finnes det også en art der oppe som jeg ikke husker navnet på, men det er en laksefisk som minner om en mellomting mellom sik og asp, og som kan bli 15-20 kilo eller mer. Samt selvsagt den amerikanseke varianten av sik, lake og harr da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år er gamlefar 50 år og i den anledningen har jeg ymtet frempå i forhold til konemor at jeg ønsker meg en uforglemmelig fisketur.

Jeg må innrømme at jeg ble fristet til en tur til Ebro da jeg så CB, Grutle og Sollien i Ebro.

Andre reisemål som frister er Canada, Alaska, Chile osv.

Noen som har hatt noen slike turer og kan gi meg litt feedback?

Jeg er åpen for alle innspill.

some inspiration: http://www.waderson.com

Endret av atomichaggis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den researchen tror jeg dere kommer til å ryke på gitt. Dere har vel ramla i den klassiske fella der dere tror at Lake Trout = ørret. Vel, det er det ikke , men derimot canadarøye. Men DE finnes i enorme mengder opptil rundt 40 kilo der oppe.

PS: Brook Trout er heller ingen ørret, men amerikansk bekkerøye.

Forøvrig finnes det også en art der oppe som jeg ikke husker navnet på, men det er en laksefisk som minner om en mellomting mellom sik og asp, og som kan bli 15-20 kilo eller mer. Samt selvsagt den amerikanseke varianten av sik, lake og harr da...

Ikke dårlige erstattere det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebro konmmer du ikke utenom i Europa, men om det ikke står på monitas, så er vel ikke Ascension feil, problemet er vel heller å få plass?....

Jeg har muligens 1 ledig plass til Ascension ca. 5-15. mars 08, regner med at prisen blir ca. 30.000.

Per fra Rælingen fikk tur i 60 års gave, nå er han med for 3. gang så det tyder på at det falt i smak

:lol:

Vi reiser 15 mann i 2 grupper nå fra den 27. mars, gruer oss ikke! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den researchen tror jeg dere kommer til å ryke på gitt. Dere har vel ramla i den klassiske fella der dere tror at Lake Trout = ørret. Vel, det er det ikke , men derimot canadarøye. Men DE finnes i enorme mengder opptil rundt 40 kilo der oppe.

PS: Brook Trout er heller ingen ørret, men amerikansk bekkerøye.

Forøvrig finnes det også en art der oppe som jeg ikke husker navnet på, men det er en laksefisk som minner om en mellomting mellom sik og asp, og som kan bli 15-20 kilo eller mer. Samt selvsagt den amerikanseke varianten av sik, lake og harr da...

sheefish

...spennende fiskeart vi skulle hatt i Norge :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.