Gå til innhold
Fiskersiden

Juleølgylt


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Siden avisenes juleøltester er utført av skaphomser som synes creme brulee er godt, og dermed er totalt upålitelige, presenterer jeg her min ordentlige smakstesting.

Siden jeg ikke har en avis som kjøper øl til meg vil utvalget være noe mangelfullt.

Øllene vurdereres utfra om det er godt øl eller ikke, og vil få terningkast utfra et sterkt subjektivt rangeringssystem.

- tuborg juleøl i butikk: godt lettdrikkelig øl, passer fint på tur, men har ingenting med jul å gjøre.

Terningkast:pigghå

- borg juleøl i butikk: samme som tuborgen

Terningkast : pigghå

Hansa julebrygg i butikk: dvaskt pseudomørkt øl som man blir trøtt av, fin farge på øllet men det hjelper ikke noe.

Terningkast : brosme

Hansa juleøl i butikk : meningsløst øl, men boksen var ganske fin

Terningkast : småbrosme

Aass juleøl i butikk: godt øl, men ikke mørkt nok til å være julete.

Terningkast: lysing

Aass juleøl på polet: nå snakker vi ost, dette er bra. Mørkt og godt, men dog ikke like fulltreffer som tidligere år.

Terningkast : steinbit

Aass premium juleøl på polet: skikkelig godt juleøl, eneste aberet er at det er i sterkeste laget for en familiemiddag

Terningkast: havmus

Ringnes juleøl i butikk: forbausende bra til å være ringnes, men altfor lyst og lett til å duge som juleøl.

Terningkast: pigghå

Grans julebrus: treffer ikke på et eneste punkt. Men så er det heldigvis ikke et øl.

Terningkast : sypike

Flere tester vil komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creme brulee er faktisk overaskende godt..

og dermed er du diskvalifisert.

Men da går jeg ut ifra at Aass bryggeri gikk ut med topp 3 i din test og at landets eldste bryggeri og drammensdistriktets stolthet er overlegent alle andre.

Aass for oss!!

Både Drammenselva og Aass er eksempel på at østlandet ikke er en ren jammerdal

fint iniativ. Greit å slippe å tømme lommeboken på et overpriset mislykket juleøl, så får heller et godt juleøl koste et par kroner for mye. Personlig ser jeg frem til å prøve årets juleøl varianter fra Atna og Ægir.

Har også noen jeg har ventet med å teste.

Ægir synes jeg var litt vel høyt priset, men er smaken riktig kan man godta det til en bedre middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinn Tomasmesse

Min favoritt hittil i år. Var omtrent umogleg å få tak i. Måtte spørre spesifikt på polet på City Syd, og fekk beskjed om at det var kun "ei flaske pr. mann". :P

Er vist utsolgt i både aust og vest, aå skal spare den siste eg fekk tak i til julafta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden avisenes juleøltester er utført av skaphomser som synes creme brulee er godt, og dermed er totalt upålitelige, presenterer jeg her min ordentlige smakstesting.

Siden jeg ikke har en avis som kjøper øl til meg vil utvalget være noe mangelfullt.

Øllene vurdereres utfra om det er godt øl eller ikke, og vil få terningkast utfra et sterkt subjektivt rangeringssystem.

- tuborg juleøl i butikk: godt lettdrikkelig øl, passer fint på tur, men har ingenting med jul å gjøre.

Terningkast:pigghå

- borg juleøl i butikk: samme som tuborgen

Terningkast : pigghå

Hansa julebrygg i butikk: dvaskt pseudomørkt øl som man blir trøtt av, fin farge på øllet men det hjelper ikke noe.

Terningkast : brosme

Hansa juleøl i butikk : meningsløst øl, men boksen var ganske fin

Terningkast : småbrosme

Aass juleøl i butikk: godt øl, men ikke mørkt nok til å være julete.

Terningkast: lysing

Aass juleøl på polet: nå snakker vi ost, dette er bra. Mørkt og godt, men dog ikke like fulltreffer som tidligere år.

Terningkast : steinbit

Aass premium juleøl på polet: skikkelig godt juleøl, eneste aberet er at det er i sterkeste laget for en familiemiddag

Terningkast: havmus

Ringnes juleøl i butikk: forbausende bra til å være ringnes, men altfor lyst og lett til å duge som juleøl.

Terningkast: pigghå

Grans julebrus: treffer ikke på et eneste punkt. Men så er det heldigvis ikke et øl.

Terningkast : sypike

Flere tester vil komme

Imponerende, at du kom så langt som 8 øl før du i villfarelsen grep julebrusen(For jeg regner med at det var det det var).

Like imponerende at du greide å skrive "reint" etterpå også. Jeg tror jeg hadde meldt pass lenge før Aass juleøl fra polet. Ad creme brulee tør jeg ikke si hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom test. Har også stor glede av å teste juleølet hvert år. Men bare kl III poløl. Aass har vært en favoritt de siste 2 årene og spesielt forleden år var det farlig godt med en pussig mersmak. Dahls og Ringnes er også favoritter. Mack sitt juleøl var best i fjor, men det fikk jeg hauverk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.