speydork Skrevet December 5, 2006 Rapporter Share Skrevet December 5, 2006 Hei. Jeg har i alle år pilket ørret og røye med tradisjonell pilkestikke,gjerne av typen laget av bjørk men har også slike i plast. De funker greit men kjøring av stor fiske blir gjerne litt lottopreget og jeg har derfor vurdert å gå til anskaffelse av stikke med skikkelig snelle. Jeg har sett at det finnes isfiskesett å få kjøpt hvor det er ei lita mulitplikatorsnelle med til en rimelig penge. Hvordan funker disse snellene? er det noe utveksling ? Tåler dem kulde? På forhånd takk Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet December 5, 2006 Rapporter Share Skrevet December 5, 2006 Hei. Jeg har i alle år pilket ørret og røye med tradisjonell pilkestikke,gjerne av typen laget av bjørk men har også slike i plast. De funker greit men kjøring av stor fiske blir gjerne litt lottopreget og jeg har derfor vurdert å gå til anskaffelse av stikke med skikkelig snelle. Jeg har sett at det finnes isfiskesett å få kjøpt hvor det er ei lita mulitplikatorsnelle med til en rimelig penge. Hvordan funker disse snellene? er det noe utveksling ? Tåler dem kulde? På forhånd takk Helt seriøst, så er de ikke mye bedre enn bjørkepinnen. Små haspelsneller er nok en mye bedre greie. Skal du ha små multi, så legg heller litt penger i det og kjøp kvalitet, type Ambassadeur. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speydork Skrevet December 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 5, 2006 (endret) Helt seriøst, så er de ikke mye bedre enn bjørkepinnen. Små haspelsneller er nok en mye bedre greie. Skal du ha små multi, så legg heller litt penger i det og kjøp kvalitet, type Ambassadeur. Hva er galt med de små rimelige multisnellene ? Jeg ser at du Avkroken har ei lite multisnelle i butikken din som skal være" utrolig behagelig å fighte fiske med " hvis reklamen holder mål :-) Åssen er denne ? Finnes det noen tradisjonelle plaststikker hvor spolen har en form for brems som virker bra? Endret December 5, 2006 av speydork Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TURUT Skrevet December 5, 2006 Rapporter Share Skrevet December 5, 2006 Helt seriøst, så er de ikke mye bedre enn bjørkepinnen. Små haspelsneller er nok en mye bedre greie. Skal du ha små multi, så legg heller litt penger i det og kjøp kvalitet, type Ambassadeur. Helt enig. Bruk en av dine mange små haspelsneller. Full kontroll, no prob! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet December 5, 2006 Rapporter Share Skrevet December 5, 2006 Hva er galt med de små rimelige multisnellene ? Jeg ser at du Avkroken har ei lite multisnelle i butikken din som skal være" utrolig behagelig å fighte fiske med " hvis reklamen holder mål :-) Åssen er denne ? Finnes det noen tradisjonelle plaststikker hvor spolen har en form for brems som virker bra? Jepp, har den i butikken. Men hadde selv ikke tørt å bruke denne til større fisk. Bremsen blir for dårlig og sene kan fort skile seg mellom spole og snellehus. Med andre ord så syntes ikke jeg at reklamen holder må. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speydork Skrevet December 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 6, 2006 (endret) Noen som kan anbefale "plaststikker med spole/snelle" som er sterke og går an å kjøre fisk på ? Endret December 6, 2006 av speydork Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avkroken Skrevet December 6, 2006 Rapporter Share Skrevet December 6, 2006 her er en favoritt: http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=4073 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kay.arne Skrevet December 6, 2006 Rapporter Share Skrevet December 6, 2006 sjekk her også, http://www.leirudfiske.no/ Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cb Skrevet December 11, 2006 Rapporter Share Skrevet December 11, 2006 Tror nok heller jeg hadde gått for en separat snelle med bra brems og en separat stang gitt. Men om du heller vil spare noen kroner og miste storfisken når den går på, så feel free. Husk uansett å bytte ut fett med tyntflytende olje i snelledelene, så funker det bedre i kulda. Noen dråper olje i stangringene er det endel som anbefaler også, men utfra adressen din mistenker jeg at det kan dreie seg om kikkefiske, og da er et lag olje i hullet neppe å anbefale. Da holder stort sett utåndingen fra en pesende isfisker hullet åpent. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speydork Skrevet December 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet December 11, 2006 Nå har jeg faktisk ikke mistet storfisk pga ved bruk av mine primitive stikker,men problemet er at bremseeffekten blir høyst variabel etter hvor frossen jeg er på fingrene he he. Jeg har ikke vært så heldig å fått på noen skikkelig store røyer selv(utenom en jeg ikke fikk opp gjennom hullet da), men hører hver vinter om dem som mister stoooor fisk i pga ett eller annet feil med utstyret. Tror nok jeg blir å ordne ei stang med ei minihaspel på. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rug Skrevet January 29, 2007 Rapporter Share Skrevet January 29, 2007 Hehe...Ser du har fått så stor fisk at du har stanget i hullet....og det med en deilig trestikke...... Hva er vitsen med å få større fisk enn du allerede har fått? Jeg mener, hehe, hullet i isen blir jo ikke større selv om du får redskap med forbedrede kjøreegenskaper... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speydork Skrevet February 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet February 19, 2007 Hehe...Ser du har fått så stor fisk at du har stanget i hullet....og det med en deilig trestikke...... Hva er vitsen med å få større fisk enn du allerede har fått? Jeg mener, hehe, hullet i isen blir jo ikke større selv om du får redskap med forbedrede kjøreegenskaper... Hva er vitsen med å få større fisk enn man allerede har fått ?...godt spørsmål rug......NOT Når det gjelder hullstørrelse så har jeg DIGERT bor, men nå hender det at jeg fisker i andres hull også og hullstørrelsen varierer vet du Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts