Gå til innhold
Fiskersiden

Joa`s fiskerapporter..


Joachim
 Share

Recommended Posts

Tenkte det er like greit å samle alt her.Noen mulighet å flytte over eldre rapporter til denne tråden?

Tok turen til Elnes nok engang. Nå kunn bevæpnet med fluestanga.

Først etter å ha satt på en sort WollyB fikk jeg en blank men tynn ørret, som løsnet av seg selv. Tok en liten rusletur ut på odden. Det første jeg fant der var en skikkelig klase med sene. [} :) ]

23012006175655iB2aw6gJ5tYP.jpg?74

Fin og mild vinterdag.

23012006175655OUHO25tFvc4f.jpg?67

Flere som fisker! Lurte fælt på hva de fisket med. Så ut som de trakk opp noe tauværk.

23012006175655FhO2sD97H7c4.jpg?97

Her prøvde jeg å snike meg innpå en Ørn. Til venstre i bildet ser du ei garnbøye?

23012006175655mB3mv2go4fws.jpg?16

Så ruslet jeg tilbake på brygga. Et kast og denne torsken forgapte seg på en sort WollyB. Må si meg meget fornøyd[ :D ]

23012006175655v5a8hM1BXo2n.jpg?37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok en tur ut i dag. Først til utløpt av Åroselva. Hadde ikke med vadestøvlene. Her er det langgrunt. Så ned til Høvikvollen. Her blåste det noe jæ..... Måtte en tur innom Elnes. Sur nordavind og null napp.Først på kveldinga løyet vinden. På vei tilbake fant jeg en død Falk. Ble ikke noe fisk i dag.

Aros

25012006231101WhICtv45u2C9.jpg?24

Elnestangen

250120062311015767V5sYFm4G.jpg?47

Falk

25012006231101VEJ9tNn3Vq3o.jpg?28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er glimrende Joachim, kjempe fint med bilder og rapporten fra den siden av fjorden. Blir spennende å se når du får din første ordentlige SØ på Elnes.

Hvordan er det med folk der ute, er kanskje litt tidlig for at det skal være trangt om plassen[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

dette er glimrende Joachim, kjempe fint med bilder og rapporten fra den siden av fjorden. Blir spennende å se når du får din første ordentlige SØ på Elnes.

Hvordan er det med folk der ute, er kanskje litt tidlig for at det skal være trangt om plassen[?]

I helgene er det stadig folk der og fisker. Men det er nok plass.Båthavna på vollen med moloen ytterst er en fin plass for torsk. Er du heldig kan du se fin ørret som svimser rundt blandt utstikkerne lengre inn havna. Kan også fiske lengre inn i bukta ved Elnes. Her er det langgrunt får så bli brått dypere. Her kan man på en vindstille dag, spotte torsk og en gang iblant ørret.

Men det har ikke lykkes å få dem på kroken. Tror jaggu det blir pontongbåt hvis lommeboka tåler det[ :) ].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig sulten da jeg så bildet av torsken din [ :) ].

Når det gjelder "falken" din så er jeg rimelig sikker på at den er en ung hønsehauk. Det er veldig vanlig at unge hønsehauker sulter ihjel første vinteren. Også morsomt at du fikk se en ørn ved Oslofjorden, det er også forholdsvis vanlig at Oslofjorden får besøk av havørn, noe som jeg antar at denne var, om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Perca

Jeg ble skikkelig sulten da jeg så bildet av torsken din [ :) ].

Når det gjelder "falken" din så er jeg rimelig sikker på at den er en ung hønsehauk. Det er veldig vanlig at unge hønsehauker sulter ihjel første vinteren. Også morsomt at du fikk se en ørn ved Oslofjorden, det er også forholdsvis vanlig at Oslofjorden får besøk av havørn, noe som jeg antar at denne var, om vinteren.

Torsken smakte fortreffelig. Hauken smakte heller dårlig... Kødda[ :D ]

Men artig var det å se Ørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvordan er isen rundt kalvøya nå? er det fremdeles mulig å ta en liten tur i morgen?

Var der på Lørdag 18 mars, og isen var fra 20-30cm mellom Kalvøya og Høvikodden. Enkelte steder langs land var det noe overvann.

Men uansett så må en bruke hue og ha på seg flyteplagg og ispigger.

Bare å komme seg ut :D

20032006164027a84fGK3HnX5L.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.