Gå til innhold
Fiskersiden

Blanking i vintersol.


Arbiter
 Share

Recommended Posts

Været har altså vært helt på bånn så lenge her, at jeg ei stund jeg vurderte å emigrere.

Men denne helga så flott ut, med sol inn i sørvendte vindu. Det er slike værforhold som skulle hatt navn, da det er disse som er av den sjedne arten, tenkte jeg.

Storm og uvær er så vanlig at det blir fort surr hvis alle disse skulle navngis.

Anyhooo. Ut av senga, inn i fiskerhabitt og bil.

Ei tekstmelding sa: "Fint her, lite vind"

Denne kom fra Sjonhagen, og dit satte jeg kurs.

Men det skulle vise seg at "Lite vind" var nok vind til å fryse snøret på tur opp fra vannet, og inn på snella.

Det er første gang jeg har måttet "filtrere" snøret mellom fingre for ikke å veive is inn på spolen.

Ikke ble det fisk heller.

Dette ble en av de dagene jeg heller skulle vært hjemme, og ignorert en forrædersk blek sol som fikk dagen til å se varm ut.

Pokker ta. Føler meg grundig lurt. [} :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at du hadde fått en sjøørret først da jeg så overskriften til innlegget ditt. Ble litt lurt der, jeg også....

Været er ikke akkurat det beste for tiden og jeg lurer av og til hva galt har vi gjort for å fortjene det. Jeg er egentlig optimist og har tro på en tidlig vår. (Krysser fingrene veldig nå)

Har ikke fisket på noen uker og var da i Straumkjæften og fikk 4-5 flotte sei på kort tid. Det var fint vær da og fisken bet villig den dagen. Har ikke prøvd etter det, men har et veldig stort håp om at det skal skje noe positivt snart. Isfiske er ikke akkurat så veldig fristende heller med 10 minus og masse vind. Har heller ikke så veldig lyst til å stå i fjæra i dette været.

Kanskje neste helg??? Har tro for å dra til vekta eller tankanlegget på Dalselv. Hva tror du, Arbiter????????[ :) ][ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er tatt kveite der også. Har aldri opplevd det sjøl, men det er verdt å prøve det.

Har fiska mye etter laks og SØ der, men også der har min lykke vært liten. Mange jeg kjenner har fått fisk der og da laks. Det er også fint å gå langs etter land der. Det er mange arter der og ideelt når man ikke har så mye bensin på tanken og en uke til lønning[:I]...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.