Gå til innhold
Fiskersiden

Navnet skjemmer ingen.....


Superbølten
 Share

Recommended Posts

iallfall ikke den nyinnkjøpte milo seatrout XS 13` stanga mi.

Tirsdag hadde jeg endelig tid til å ta jomfruturen med den.

Været var strålende med sol og bare litt kald nordavind.

I løpet av tre timer hadde jeg noen napp men ingen av napperne ville være med ut av vannet, utenom en SØ på ca. 4 hg. som var vintersmal og forhåpentligvis minst 50% større neste gang vi treffes.

Jeg hadde pakket sammen hov og termos, og skulle bare ha ett kast til før jeg skulle prøve en annen plass.

Da smalt det på noe brukbart, og jeg fikk iallfall testet stanga på noe livlig i enden av snøret. Etter tre utras (der jeg prøvde og la være å tenke på at mange hadde klagd på at tuppen brakk lett på denne stanga) fikk jeg den på land, og det viste seg å være en SØ på 2590 gram og 61 cm. Pen kondisjon til å være på denne tiden av året [ ;) ]

Jeg var litt redd for at en stang på 13 fot skulle bli litt uvant å fiske med, men den var ikke så verst likevel. Litt vanskelig å gå gjennom skogens mumlende mørke med, men det får gå [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!!

Det er en haspelstang ja.

Jeg målte ikke temperaturen, men vil tippe det var ca.2-3 grader i vannet. Men sola varmet såpass midt på dagen at fjærmyggen hadde begynt å røre på seg... uten at jeg så noen vak da, men de kommer nok snart [ :) ]

Fisken tok på en 18 grams Viking Herring, gråblank på den ene siden og blå/rød/orange på den andre.

Jeg tok også noen bilder av fisken, men det nye digitalkameraet(eller den langt fra nye PC-en) nekter å samarbeide når jeg prøver og overføre bildene [ :) ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.