Gå til innhold
Fiskersiden

STORØRRET østmarka lørdag 11.02!


stinko
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av werner

sitat:Opprinnelig postet av el Toro

Må si meg enig i at den ørreten der er ikke no særlig å vile øynene på..![xx(]

Selvfølgelig er storfisk andre (og dermed ikke en selv) har fanget ikke noe å se på. Når misunnelsen blir stor nok sørger en også å få publisert meningene sine på nettet.

Hva om vi prøver å glede oss over at slik fin fisk finnes i Oslomarka og at noen er dyktige nok til å fange et og annet eksemplar.

Jeg har i min 30 årige karriære som sportsfisker ikke greidd å fange så stor ørret.

Det var nå ikke meningen å fornerme noen med dette! Jeg har selv ikke fått så stor ørret som dette så jeg kan jo si at jeg er misunnelig på folk som får store ørreter. Men jeg syns bare ikke at denne er no særlig fin, men stor det er den! Det er to forskjellige ting det.. Akkurat som jeg selv innimellom har fått store, men stygge gjedder eller ander arter, og noen ganger er de store og fine eller små og fine...[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat: Opprinnelig postet av Remy

Men utrolig mange fine, lars monsen inspirerte bilder her, noe som AAB til å vri seg i gostolen [ :D ]

http://www.ljff.no/index.php?subaction=sho...=23&sm=2&kat=23

sitat:Opprinnelig postet av AAB

Japp, klepp og kniv er fine greier når minigjeddene skal berges og avkrokes![8D]

Ellers er det jo ganske komisk at en villmarksbarsking som Lars Monsen ikke tør å ta i en levende liten gjedde[ ;) ]

Men enig med robban, dette blir latterlig og usaklig[ :D ]

Smågjedder på 1-3kg er den beste matgjedda, og er godsaken tiltenkt middagsbordet, ja da kjører man en kniv tvers gjennom skalpen på`n, og røsker ut kroken etterpå. Skal den ut igjen er det selvfølgelig helt andre prosedyrer som gjelder. Med microstikke,myskha, 0,14 sene og uten fortom er ikke klepp det dummeste å ha for hånden selv for små markagjedder. Vel så stor bragd dette, som en 10+gjedde med geriljameiteutstyr..Og må ikke glemme at ikke alle "leker" med fisken[8D]...men fisker for å DREPE og SPISE[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.