Gå til innhold
Fiskersiden

wobblere


Xtra
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

jeg dorger kun med flytewobbler. er kun en type wobbler som jeg har hatt godt hell med.

Rappala original 13 cm. aller helst i fargen silver, er liksom allround fargen. til solskinn har RT fargen vært best mens gfr har fanget best når det er skikkelig kaldt.fisker bare i overflaten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjennomsnitt størrelsen gikk iallefall opp da jeg gikk over til wobbler. farten spiller en svært avgjørende rolle etter hva jeg erfarer. en sluk fisker gjerne bedre i noe lavere fart enn hva en wobbler gjør. forsøker å variere farten noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

lest at rapala's x-rap skal være sinnsyk bra både i salt og ferskvann, ELBE katalogen har en del info om

sjøørret fiske og hvilket sluker som er gode å bruke

Gjorde en sjekk i ktalogen, om sjøørret fiske, og fant ut at 13 cm rapala orginal eller

huskey er gode til dorging,

mine erfaringer om sjøørret fiske er en rød abu sluk fra 2003 versjonen. 350 g fra land :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kaste så er det Rapala Longcast i S (sølv) det beste uten tvil. Den TR (brunørret) og GFR utgaven er veldig god til laks.

picture_2049.JPG

Til dorging har meg og ErikR funnet ut at det er Rapala Original floating 13cm som er den beste. S (Sølv) utgaven kan bli brukt i de meste forhold, RT (Rainbow Trout) i lyse, sol rike forhold og GFR på en nær andre plass i alle forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kaste så er det Rapala Longcast i S (sølv) det beste uten tvil. Den TR (brunørret) og GFR utgaven er veldig god til laks.

picture_2049.JPG

Til dorging har meg og ErikR funnet ut at det er Rapala Original floating 13cm som er den beste. S (Sølv) utgaven kan bli brukt i de meste forhold, RT (Rainbow Trout) i lyse, sol rike forhold og GFR på en nær andre plass i alle forhold.

Jepp! Den RT`n er ikke dum! Dørja mye med den i fjor på denne tida ( i sol og klart vann) og sjøørreten bet som bare det. Men så mista jeg den og da var det slutt. Hadde nok litt med årstid og vanntemp å gjøre også, men en effektiv wobbler er det.

Endret av slabbedasken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

-Hvilke wobblere har dere fått mest sø på?

-Hva er best,wobblere eller sluk?

Gøy å se noen erfaringer her.....

[8D]

Hei!

Har fått di fleste sjøørrettene jeg har fått på bomber med dypgående skje,tror dem går på ca 5 m dybde.

Har fått mest på blå farge,men også en del på en som er hvit/m grå striper på sidene,gul rygg og oransj hode.

Di to fanger mange sjøørret i året:-) Kaller den siste for sol wobbler,fisker veldig bra når sola skinner. Men i det siste har jeg fiska en del med apex med gode resultater:-) Eller så er tomic veldig bra på ørret og sjøørret.

Ellers så har jeg fått min største sjøørret på fiskelignende jigg,med regnbuørret farger(5kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.