Gå til innhold
Fiskersiden

Kastemaskin til Mepps Aglia 1,2,3 (3,5g-6,5g)


Lf
 Share

Recommended Posts

Vil vel ikke få de lange kasta med matchstang pga de mange ringene (over dobbelt så mange som en haspelstang), samt det faktum at ringene er små, veldig små!

Har igrunn ikke hatt dette problemet når jeg bruker 0.12 multi som er helt tomt for minne. Trur det er værre med monofilament som oftest har en god del mer minne og ikke strekker seg like godt. Men godt mulig jeg tar feil her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skeletor er ei ok stang med litt spesiell holk.akkuratt passe stiv. hvis du skal handle i butikk hadde jeg spurt om og få låne ei stang.villmark i larvik var såpass proffe at det lot seg gjøre.har handlet stang før uten å ha prøvd først,det er ikke lurt når de ikke blir brukt mere...

Til daglig bruker jeg loomis gl3 7" til panter 3gr og lille-my1,5gr.bruker 0,16mm mono som gir ca25-30m kast m 1,5gr hvis du kommer over en glx 5,5" så har du funnet den perfekte stanga! finner jeg ei slik stang igjen så kjøper jeg tvert :)

alle har forskjellig smak,så ta deg tid til å låne stenger av kompiser før du handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker mye med Mepps selv. Synes nr. 1 og 2 egner seg best for ørret i elv. Nr. 3 har jeg ikke hatt noe særlig fangst på...

Til dette fisket bruker jeg en Aquantica Seatrout XS 3-18g 11'6" fra Milo, med 0.10 powerpro. Kjøpte stanga på Jesting og er svært fornøyd med den. Stanga er ganske myk, så den egner seg godt til lette spinnere.

Endret av baya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene.

Jeg har en Berkley Series one Ses 70L og en Shimano Beast Master 165UL. Begge disse er relativt korte, hadde jo håpet at en lengre stang kunne gjort en bedre jobb. Berkley stangen er nokså stiv, kunne derfor tenkt meg en mykere kastemaskin. G. Loomis GLX 9'6" 2-12g virker spennende. Pris?

Har prøvet mye forskjellig, håpet at noen der ute hadde gått "veien" før meg. Selv om mye av fisken jeg får, tar nærme land, så er det noe med den psykiske godfølsene å kaste disse lette spinnerene midtveis ut på vannet.

Ørretbomber er uaktuelt for meg. Liker å ha mest mulig følelse med spinneren/sluken. Skal jeg fiske med flue bruker jeg derfor fluestang selv om kastearmen ikke gjør som jeg vil. Er ikke opptatt av mest mulig effektiv fiske, men den nære kontakten med fisken :D

Lf

Endret av Lf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berkley Lightning Rod MVP 0 - 12grammed en 1000snelle med 0,18 - 0,16 på burde gjøre at du kaster langt over forventinger!

Min far fikk en Berkley Lightning Rod i gave av meg. God stang, mykere enn Berkley Series One, men hadde håpet å finne en enda mere "kasteeffektiv" stang.

Lf

Endret av Lf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.