Gå til innhold
Fiskersiden

fredag til mandag i Oslofjorden


tasse
 Share

Recommended Posts

Jeg brukte helgen på å fiske i ytre Oslofjord, båten har vært på land i nesten 2år så jeg var ganske sugen på å teste ut gamle jaktmarker. Resultatet etter helgen ble en masse sei på 1 - 3kg, 2 steinbit, 1 liten piggvar og 16 makrell. Det meste ble tatt rundt ei grunne som heter Bjørnen. Må si det er mye mere fisk ute nå enn for 2 år siden. :( fisket med både pilk og agn. skal ta med kamera på neste tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte helgen på å fiske i ytre Oslofjord, båten har vært på land i nesten 2år så jeg var ganske sugen på å teste ut gamle jaktmarker. Resultatet etter helgen ble en masse sei på 1 - 3kg, 2 steinbit, 1 liten piggvar og 16 makrell. Det meste ble tatt rundt ei grunne som heter Bjørnen. Må si det er mye mere fisk ute nå enn for 2 år siden. :blink: fisket med både pilk og agn. skal ta med kamera på neste tur!

Godt for hjerte og pannebein med en hel helg fiske, ikke sant! Fin fangst ble det jo også..sikkert ikke siste tur til Bjørnen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du alt på/ved Bjørnen?

Tok du makrellen på agn, evt hvor dypt?

- Christer

Jeg tok alt på bjørnen ja, tok den på 7 - 12 favner. Jeg tok makrellen på hjemmelaget harpe.

harpa jeg brukte, var vanlige makrellkroker som jeg tredde rød gummimakk over hodet på kroken og et lite stykke ned på kroken. Det funker som regel for meg :)

Godt for hjerte og pannebein med en hel helg fiske, ikke sant! Fin fangst ble det jo også..sikkert ikke siste tur til Bjørnen :P

Kommer aldri til å klage så lenge helsa holder til at jeg kan fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.