Gå til innhold
Fiskersiden

Øyern i går med en h******* fangst


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Øyerendeltaet er et område som forandres fra år til år, en plass som har gitt gode fangster ett år er nødvendigvis ikke gromplassen året etter. Jeg er dessuten ikke like kjent i alle elveløpene, har valgt de som erfaringsmessig har gitt mest fisk og blitt lommekjennt der.

Og ja - jeg har brukt mange år på å utforske dette vannet, faktisk så mye at jeg har blitt så lei til tider at jeg holdt på å spy bare av tanken på å dra ut. Men det glemmes fort når suuuuuget kommer igjen.

Årets godplass er "ny" og helt klart resultat av at det har vært mye is i vinter, den ble oppdaget på første rekognoserings tur i mai, og jeg var ikke helt klar for å vise den fram til Erik - sånn helt uten videre, men med hans jag etter å bryte 10 kilos barriæren måtte mine prinsipper vike.

Årets sesong sålangt har gitt 8 gjedder ovr 1meter fordelt på: 3 fra Steinsfjorden den uka isen forsvant, 2 fra Haldenvassdraget sent i mai og nå 3 fra Øyeren. Kankje på tide å bli medlem i 100 klubben??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øyerendeltaet er et område som forandres fra år til år, en plass som har gitt gode fangster ett år er nødvendigvis ikke gromplassen året etter. Jeg er dessuten ikke like kjent i alle elveløpene, har valgt de som erfaringsmessig har gitt mest fisk og blitt lommekjennt der.

Og ja - jeg har brukt mange år på å utforske dette vannet, faktisk så mye at jeg har blitt så lei til tider at jeg holdt på å spy bare av tanken på å dra ut. Men det glemmes fort når suuuuuget kommer igjen.

Årets godplass er "ny" og helt klart resultat av at det har vært mye is i vinter, den ble oppdaget på første rekognoserings tur i mai, og jeg var ikke helt klar for å vise den fram til Erik - sånn helt uten videre, men med hans jag etter å bryte 10 kilos barriæren måtte mine prinsipper vike.

Årets sesong sålangt har gitt 8 gjedder ovr 1meter fordelt på: 3 fra Steinsfjorden den uka isen forsvant, 2 fra Haldenvassdraget sent i mai og nå 3 fra Øyeren. Kankje på tide å bli medlem i 100 klubben??? :)

Takker for tilitten jeg gubben. At du ville "gi" meg et slikt fiske er jo bare utrolig flott gjort.

Men så har du fått ros av meg før i denne tråden ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Glemte å nevne dette tidligere. Gjedda dere målte til 120cm, men ikke fikk veid, veide 10960g et par uker etter at Thile fikk den! Man ser tydelig at det er samme gjedde!

Sjekk bildene under:

Denne fikk vi desverre ikke veid men lengden (120 cm) forteller at denne lå nok mellom 10 og en halv til kanskje 12 kg.

17062006140920tsDNl28k35LA.jpg?41

Rapport fra noen av sommerens fisketurer. Oppdatert, Oppdatert 28.08 av JL,

Sist jeg fisket gjedde var midt på dagen i begynnelsen av juli. Da ble det ei på 10960. Bildet vises under.

gjedde.jpg

Selv i Øyeren er det ikke flere storgjedder enn at man får en del gjenfangster, så lenge gjeddene får en "andre sjanse"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.