Gå til innhold
Fiskersiden

Instruksjonsfilm tohåndsfluestang


S.Eie
 Share

Recommended Posts

Mårn!

Er på vei inn i ein dyr affære der det mest sannsynlig blir anskaffa tohånds-flueutstyr til elv.

Har litt erfaring med einhånds av ymse slag men tohånds blir jo ein aen verden igjen. Meiner å ha sett fleire forskjellige filmar som viser korleis ein skal mestre tohåndsen skikkelig. Er fullt klar over at et kurs må til, men tenkte å varme opp litt med å lære meg basisen frå ein film.

Gode forslag anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingent tvil om at brødrene Syrstad kan sine saker, men det har også kommet en ny DVD som kan anbefales på det sterkeste: "RIO's Modern SpeyCasting" med bla. Simon Gawesworth. Denne tittelen er noe av det beste som er tilgjengelig for tiden og inneholder ikke mindre enn 4 timer fordelt på 3 DVD'er i samme boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett deler av Rio-filmene og til tross for noe "amerikanisert" video og en del kast du neppe får bruk for så så det ut til å være en godt opplagt film hvor jeg faktisk etter å ha kikket kjapt på en del fikk til noen av de mer spesielle kastene ved hjelp av det jeg husket etter såvidt ha kikket gjennom...

(Det var setningen sin det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RIO sin nye dvd kan absolutt anbefales, hverfall hvis det er speykasting man skal lære seg.

Simon Gawesworth har nok mest fokus på speykasting med middels og langliner. Underhåndskasting

med klump blir kanskje ikke så grundig tatt for seg, men er eget kapittel på det også.

En dvd man kan ha i mange år og stadig hente frem når man har tid og lyst å lære seg noe

nytt eller finne ut av hva man gjør feil. Simon Gawesworth kaster meget pent og det ser så lett ut, men

har selv funnet ut at man må øve veldig mye for å få så fine kast.

Overhodekasting tror jeg ikke blir vist i det hele tatt i denne dvden.

Ellers vil jeg anbefale et kurs, alltid greit å få det vist og at en som har peiling kan fortelle

hva du gjør feil. Pluss man kan da få blåst ut med alle tusenvis av spørsmål man har om fluefiske hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg anbefale et kurs, alltid greit å få det vist og at en som har peiling kan fortelle

hva du gjør feil. Pluss man kan da få blåst ut med alle tusenvis av spørsmål man har om fluefiske hehe

Bare pass på at kurset ikke kun viser klumpkasting om du skal lære det Simon G sine teknikker og vice versa :blink: Rimelig stor forskjell i teknikk med middels/lang liner og korte klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.