Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedda.no


Speyer
 Share

Recommended Posts

Nja - skeptisk.

Blant annet til kjøpsbetingelser der transportmåte er A-post og kjøper ikke har noen transportgaranti. Ser for meg senarioet at man etterlyser betalte varer og får beskjeden "vi har sendt dem vi". Mulig jeg er litt vel skeptisk, men ingen kontaktpersoner er heller oppgitt på sidene. Kun postboksadresse oppgitt. Et omstendig søk via telefonregistre og Brønnøysund avslører at et firma står som eier.

Beklager om jeg er i overkant skeptisk, men ingen ting kunne vel glede noen mer om det kunne avkreftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd og funker bra. Overraskande god kvalitet på fluer og! Betalingsmetoden er grei nok, du slepp tross alt fikle med kortnr./ exp.date osv, som tross alt er -litt- usikkert over nett, og transporten funker som vanlig post (<1veke)

Ei anna side, liitt dyrare, men større utvalg, er

http://flueboksen.no/

Endret av hawkai
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig tråd dette her. Jeg husker godt disse "j**la billig stash på Lidl"-trådene der folk faktisk gikk av skaftet av å kjøpe dritt som kostet virkelig lite penger. Og skrøyt av det etterpå :blink:

Hva er forskjellen på disse gutta som selger skikkelig billige fluer som ganske sikkert heller ikke er prima kvalitet? En detalj i kjøpsbetingelsene? Det er vel et par småting med Lidl som burde gjøre en forbruker skeptisk også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig tråd dette her. Jeg husker godt disse "j**la billig stash på Lidl"-trådene der folk faktisk gikk av skaftet av å kjøpe dritt som kostet virkelig lite penger. Og skrøyt av det etterpå :blink:

Hva er forskjellen på disse gutta som selger skikkelig billige fluer som ganske sikkert heller ikke er prima kvalitet? En detalj i kjøpsbetingelsene? Det er vel et par småting med Lidl som burde gjøre en forbruker skeptisk også?

er ikke helt enig med deg i dette Ståle, på Lidl så kan du ta og kjenne på varene, om du betaler for dritt og får dritt så er det greit nok, dessuten så gjelder norsk kjøpslov, med bytterett o.s.v

det som det har blitt reagert på her er jo dette med sending, hvor kjøper har alt ansvar, det blir jo litt på kanten, hvis noe kommer bort i posten så er det jo den som sender (selger) som er ansvarlig med å eventuellt gjøre opp med posten ? eller har jeg misforstått helt ?

Endret av ovejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innlegg!!!

Jeg kjøpte 10 stk fluer på mandagen, skulle til Etne å fiske på lørdagen

Fluene kom med postbudet kl 11 etter det var det rett inn for å fiske.

Jeg kobla på Ally`s shrimpen som har blitt vraket av et innlegg, det resulterte i en svidde på 1.7 kilo på enhånds flue stang å det var gøy!!

så Gjedda kan anbefales av meg!!, å kvaliteten var god nok. En flue ble ødelagt men det etter at jeg satte meg fast i noen stener.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt enig med deg i dette Ståle, på Lidl så kan du ta og kjenne på varene, om du betaler for dritt og får dritt så er det greit nok, dessuten så gjelder norsk kjøpslov, med bytterett o.s.v

Forbrukerkjøpsloven gjelder i høyeste grad for billige fluer på nett også :)

Skjønner at det å skyve ansvaret for varene under sending over på kjøper fremkaller skepsis, men poenget mitt var kun at ting som er grisebillig vanligvis ikke er verdt de få kronene de koster. Enten på en liten "fillebutikk" på nett eller hos Lidl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukerkjøpsloven gjelder i høyeste grad for billige fluer på nett også :)

Skjønner at det å skyve ansvaret for varene under sending over på kjøper fremkaller skepsis, men poenget mitt var kun at ting som er grisebillig vanligvis ikke er verdt de få kronene de koster. Enten på en liten "fillebutikk" på nett eller hos Lidl.

ser poenget ditt :blink: må si meg enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Har jeg funnet en fantastisk side med billige fluer?

noen som har erfaring med denne siden, kvaliteten på fluene?

Sjekk www.gjedda.no :unsure:

Jeg løfter opp igjen denne fordi en bekjent har bestilt og betalt 100 fluer fra denne siden, og nå etter tre uker har han hverken fått fluer eller kontakt med vedkommende på oppgitte telefonnummer.

Jeg syns vel ikke noe om å gå ut på et forum med slikt. Men jeg mener nå at det etter tre uker enten burde vært levert bestilte/betalte varer, eller at det for lengst burde vært tatt kontakt med kunden og oppgitt årsak til dette. Og når vi altså ikke klarer å få kontakt (2 mail sendt også), så begynner vi å lure.

Derfor, er det noen flere som har bestilt varer fra http://www.gjedda.no nylig? (2008). Har dere i så fall andre kontaktadresser som kan være til hjelp?

Endret av Remy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

bestilte derfra 28 mars, dagen etterpå fikk jeg mail om at varene var sendt, enda ikke fått noen fluer og heller ikke svar på mail, tlf nr som er oppgitt på siden er heller ikke i bruk, kamerater som har bestilt derfra har mottatt varene uten problemer, så de må tydeligvis svindle noen kunder for å holde prisene på fluene nede :P var noen hundrelapper som gikk i dass for min del da... dette gjelder for www.gjedda.no da!

Edit: Fikk faktisk fluene i posten idag!

Endret av jns
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt mange hundre fluer fra Gjedda.no opp i gjennom tiden. Ingenting tull, rask levering. Og fluene i seg selv funker bra og ser bra ut, har fått masse fisk på dem. :)

Flue.no har jeg også handlet hos, først og fremst tynn backing av typen gel spun eller hva det nå het. Her har man bestilt tidlig på dagen, og fått varene i postkassa dagen etter.

Så, dere som ikke har mottatt fluene dere har bestilt må nok ha blitt offer for tull hos posten og ikke hos leverandøren. Men, det er en risk å ta når varene blir levert som brevpost...

Endret av Turin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være tilfelle i og med at det tok 3 uker før pakka kom, men når det står på siden dems at dem svarer på mail innen 48t, og jeg aldri har fått svar på mailen jeg har sendt dem (2uker siden), samt at tlf nr som er oppgitt ikke er i bruk, føler jeg at det blir litt useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du sender en viktig mail så er det å anbefale å huke av for både lese- og mottattbekreftelse. Da vet du om de faktisk har fått mailen og står vesentlig sterkere om du havner i en situasjon der det er vesentlig om de faktisk har fått mailen din eller ei...

(Ellers har jeg ingen formening om noen av de nevnte stedene leverer kvalitetsfluer da fluer ikke er noe man handler, men binder selv.... ;-) (evt kan du handle dem av en av sidene som annonserer hos Fiskersiden.no slik at du hjelper til med å opprettholde driften av disse fantastiske sidene du får bruke gratis... ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.