Gå til innhold
Fiskersiden

Vigdel


Petter Lønning
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaringer fra Vigdel om hvilke sluker som funker på SØ og HA her?

Evnt. fluer som er gode?

Hvilke vindforhold har gitt fangst?

Hvilket tidspunkt?

Andre tips?

Tips mottas med takk. PM hvis du ikke vil røpe det til "alle".

Har fisket der 3 dager nå, ettermiddag/kveld, med kun en SØ som aldri ville være med på land [ ;) ] og en ensom makrell. Begge på Jensen Sea Trout 12g, sølv/blå.

Jeg bruker fluorkarbon fortom på ca. 3 meter.

Er det annen fisk å få her som f.eks. flatfisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ofte en liten hvit/lysegrå rekeimitasjon som oppheng.

hvis du går ut på høyresiden, er det muligheter for stor lyr. har sett stor sjøørret her også. er og ei lita bukt der med mye flyndre.

østavind er veldig greit på denne plassen, morgen og kveld har gitt meg mest fisk[ ;) ]

hvis du ikke merker mer en de to fiskene på tre dager ville jeg ha bytta plass.nordover eller sørover= mer fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig svak bris fra nord. De andre dagene har det vært øst/sørøst. I dag er det bris fra sørøst.

Jeg er nok redd for at hvis jeg prøver meg med fluestanga på Vigdel, så er den eneste fangsten meg selv. [ ;) ]

Har ikke "fanget meg selv" enda, men teknikken er ikke noe å skryte av for å si det sånt. Har bare hatt 3 turer med flueutstyret mitt (1 gang for omlag 8 år siden, og 2 ganger i høst). Har bare fått sei,lyr og torsk på flue (alle på samme tur (hvit/pearl zonker, Gandsfjorden).

Kastelengden må nok forbedres skal jeg treffe på SØen (også muligens investering i vadere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERRING JIG i lyse farger og SWIM'N FIN har gitt meg store fangster med sjøørret langs jærkysten. den beste plassen kan jeg desverre ikke røpe her, men sele og orre er gode plasser som kan gi gode fangster. har fisket på nordsiden av figgjoelva, og fått endel der.

husk den lille reka som opphenger, har fått 60-70% på den.[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim Andre: Ja, det var jeg som rapporterte hendelsen. Godt å se at det fører frem å være litt hobby-oppsynsmann. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Jeg har alltid med meg et kamera for å dokumentere eventuell fiskefangst. Dette kameraet lå i bilen den dagen mopedkjøringen fant sted, og dermed var det enkelt å sikre seg bevismateriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Petter Lønning

Hvilke sluker har gitt dere fangst i dette området? (Ølberg - Sele)

møresild, voggler, Boss seatrout, ripper, morild. Har ellers god erfaring med å binde inn noen hanehaclefjær på treblekroken. av opphengere bruker jeg brun woolybugger, små tangloppe-imitasjoner(hareørenymfe og phesant tail funker) rekeimitasjoner med mye bevegelse (ikke epoxy) matuka spruce og montana.

har du prøvd sørenden av solastraen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.