Gå til innhold
Fiskersiden

Svensk tangsprell i Lysefjorden!


 Share

Recommended Posts

Hei.

Leif og jeg var og dykket ved handelslaget på Forsand på onsdag. Skulle fotografere, men gikk inn i kamskjellmodus så det ble mest bilder på Leif :angry: . Vanskelig når en står på bunnen med et kamskjell i hver hånd og åpent nett som kamskjellene svømmer utav mens en blekksprut svømmer forbi :hailfs:

Uansett så var det masse glasskutling, mye lyr i moloen, en liten fløyfisk og hårvar + mye tangsprell. Leif fotograferte en som var meget spesiell i fargene. Vi ga den navnet "Svensk tangsprell" (Pholis sotabrorus).

Tipper den var rundt halvkiloet :D her er noen bilder.

15013_s.jpg

15014_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm.. Kamskjell :hailfs:

Trur nesten jeg må blåse støvet av dykkerutstyret selv her. Fridykka og henta 15kamskjell her i høst,men blir liksom ikke det samme. Trur også jeg hadde fått øynene opp litt mer enn jeg har nå også. Tidligere var det jo skyggelapper og fokus rett mot kamskjell og krabbene.

På hvilket dyp vil du si det er mest liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm.. Kamskjell :hailfs:

Trur nesten jeg må blåse støvet av dykkerutstyret selv her. Fridykka og henta 15kamskjell her i høst,men blir liksom ikke det samme. Trur også jeg hadde fått øynene opp litt mer enn jeg har nå også. Tidligere var det jo skyggelapper og fokus rett mot kamskjell og krabbene.

På hvilket dyp vil du si det er mest liv?

På grunna. Fra overflata og nedover er et ihvertfall mest spennende småfisk selv om ulkekutlingene og langebarna dukker opp når en passerer 20 meter :angry:

Det finnes utrolig mye rart hvis en ligger på 5-10 meter og velter litt stein, løfter på plater, takstein eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.